سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120

canon canoscan lide 120 scanner

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120

 

کانن نامی آشنا در زمینه تولید دستگاه‌های اداری و تصویربرداری. این برند تاکنون تمام دستگاه‌های اداری خود را از جمله پرینتر، اسکنر، فتوکپی و فکس را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت در بازار عرضه کرده و در اختیار کاربران خود قرار داده است. اسکنر‌های کانن در دو نوع تخت و adf تولید می‌شوند که افراد برحسب نیاز خود می‌توانند هر یک از آن‌ها را تهیه کرده و مورداستفاده خود قرار دهند. یکی از مدل‌های اسکنر‌های تخت کانن که همانند دیگر مدل‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است، اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 می‌باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های ظاهری، مشخصات کلی و ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه با کیفیت می‌پردازیم.

 

مشخصات کلی:

canon canoscan lide 120 scanner
canon canoscan lide 120 scanner

وزن اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 حدود 1.6 کیلوگرم و ابعاد آن 40 × 370 × 250 می‌باشد. سایز اسکن این دستگاه A4 است. اسکنر دارای ۱۶ رنگ برای اسکن سیاه و سفید بوده و عمق اسکن ۴۸ بیت می‌باشد. هم چنین رزولوشن اپتیکال این مدل 2400*4800 dpi و رزولوشن دیجیتال آن 19200*19200 می‌باشد. سرعت هر اسکن رنگی حدود ۱۶ ثانیه و هار اسکن سیاه و سفید حدود ۵ ثانیه تخمین زده شده است. این دستگاه قابلیت اسکن دو رو و اسکن نگاتیو را ندارد. برای اتصال به کامپیوتر از پورت usb استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های ظاهری و عملکردی منحصر به فرد این اسکنر می‌پردازیم.

 

ظاهر:

canon canoscan lide 120 scanner
canon canoscan lide 120 scanner

همانطور که گفتیم این اسکنر از نوع اسکنر‌های تخت می‌باشد. در نتیجه ظاهری مربعی شکل و تخت داشته و مناسب برای قرارگیری بر روی میز می‌باشد. با توجه به ابعاد نسبتاً پایین و استاندارد این دستگاه، می‌توانید به راحتی آن را در هر جایی قرار دهید و نگرانی از بابت فضای اختصاصی آن نداشته باشید. زیرا این دستگاه فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. همچنین وزن بسیار پایین اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 باعث شده تا در صورت نیاز به حمل و نقل و جابجایی بتوانید به راحتی آن را جابه‌جا کرده و با سنگینی و سختی روبرو نشوید.

رنگ این اسکنر همانند اکثر اسکنر‌ کانن مشکی بوده و جنسی براق و مقاوم دارد. در ساختار بدنه دستگاه از متریال‌های درجه یک استفاده شده تا در صورت وارد شدن ضربات و فشار‌های ناگهانی، دچار شکستگی و خش شود. به طور کلی این اسکنر تخت یک اسکنر جمع و جور و سبک بوده که علاوه بر کیفیت ساختاری بالا دارای ظاهری ساده و زیبا نیز می‌باشد.

 

ویژگی‌ها:

canon canoscan lide 120 scanner
canon canoscan lide 120 scanner

مهمترین ویژگی اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 رزولوشن بسیار بالای آن در اسکن می‌باشد. معمولاً رزولوشن اپتیکال اسکنر‌های تخت بیشتر از اسکنر‌های adf و از دقت بیشتری برخوردارند. رزولوشن اپتیکال این دستگاه در حدود 2400*4800 dpi بوده که برای یک اسکنر تخت میزان بسیار خوبی به حساب می‌آید. با وجود این رزولوشن، اسکن بسیار بالا می‌باشد و بر این اساس آنالیز و پردازش تصاویر با تمرکز و دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

در نتیجه با این دستگاه می‌توانید فایل‌های بسیار با کیفیتی در انواع فرمت‌های مختلف از متون، مدارک و تصاویر مد نظر خود تهیه کنید و مورد استفاده خود قرار دهید. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید اسکنر‌های تخت به دلیل داشتن رزولوشن بالا به میزان زمان بیشتری برای انجام هر اسکن نیازمند هستند. به طور متوسط میزان زمان مورد نیاز برای انجام هر اسکن رنگی ۱۶ ثانیه و برای هر اسکن سیاه و سفید ۵ ثانیه برآورد شده است. به طور کلی می‌توانید در هر دقیقه حدود ۱۰ اسکن انجام دهید. بر این اساس،  اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 برای انجام اسکن‌های تعداد بالای روزانه مناسب نمی‌باشد.

ادامه ویژگی ها

در نتیجه بر حسب نیاز خود باید تصمیم بگیرید که دقت و کیفیت اسکن برایتان مهم است یا سرعت. اگر در طی روز نیازمند انجام تعداد اسکن‌های متوسط و کمی هستید، این دستگاه می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های شما باشد. همچنین این مدل دارای قابلیت تشخیص خودکار متن نیز می‌باشد. با وجود این ویژگی می‌توانید از نامه‌ها و متن مورد نظر خود فایلی خوانا و قابل فهم تهیه کرده.و از طریق سیستم کامپیوتر خود، آن را ویرایش کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از تصویر مورد نظر خود فایلی با فرمت pdf تهیه کنید. و به وسیله کامپیوتر خود بخش‌هایی از آن را ویرایش کرده و چیزی به آن اضافه و یا از آن کم کنید. به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه می‌توانیم رابط کاربری ساده و قابل فهم آن اشاره کنیم. در جلوی این اسکنر چهار دکمه برای انجام عملیات‌های مختلف وجود دارد. و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود با فشردن هر دکمه عملیات مربوطه را راحت‌ترین شکل انجام دهید. عملیات‌های auto scan، pdf، copy، email چهار دکمه اصلی این اسکنر می‌باشند .که با توجه به نام هر کدام می‌توانید عملیات مد نظر را انجام دهید.

قابلیت اسکن
canon canoscan lide 120 scanner
canon canoscan lide 120 scanner

همچنین قابلیت اسکن بر روی سرویس ابری نیز در این دستگاه وجود دارد. به همراه این دستگاه یک سی دی مخصوص برای نصب درایور‌های اسکنر در اختیار شما قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توانید از طریق آن، اقدام به نصب درایو‌های دستگاه بر روی سیستم خود نمایید. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به طراحی – Z-lid اشاره کنیم که برای اسکن اسناد و مدارک ضخیم در این دستگاه وجود دارد. در نهایت باید به بررسی میزان قیمت این دستگاه بپردازیم.

با توجه رزولوشن اپتیکال بالا برای اسکن‌های با کیفیت، ابعاد و وزن پایین و ساختاری استاندارد و همچنین رابط کاربری ساده و قابل فهم. می‌توان گفت اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 دارای قیمت متوسط و معمولی می‌باشد. و تقریباً در رنج قیمتی دیگر اسکنر‌های تخت قرار می‌گیرد. پس می‌توان گفت این دستگاه از لحاظ قیمت نیز مناسب و معقول می‌باشد.

برای استفاده در دفاتر کوچک و استفاده‌های خانگی، این مدل یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. و به علت کیفیت بالا و ساختار خاص خود می‌تواند. تا حد مطلوبی پاسخگوی نیاز‌های افراد در زمینه اسکن‌های روزانه متوسط باشد.

سخن پایانی

در صورت تمایل می‌توانید اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 با کیفیت را به صورت اورجینال و با مناسب‌ترین قیمت به همراه ضمانت نامه از نمایندگی کانن خریداری کنید. بر اساس ضمانت نامه این دستگاه، در صورت بروز هرگونه خرابی و مشکل با نمایندگی تعمیر اسکنر کانن تماس حاصل فرمایید تا در سریعترین زمان دستگاه شما توسط متخصصین مجموعه با مناسب‌ترین قیمت تعمیر شده و دوباره در اختیار شما قرار گیرد.

 

تشکر بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *