سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300

canoscan lide 300 scanner

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300

شرکت کانن سالهاست در زمینه تولید دستگاه‌های اداری و تصویربرداری فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از پرچمداران اصلی تولید دستگاه‌های اداری از جمله پرینتر فتوکپی و اسکنر می‌باشد. یکی از دستگاه‌های پر کاربر شرکت اسکنر می‌باشد. اسکنر‌های کانن در دو نوع تخت و adf تولید و در بازار عرضه می‌شوند. یکی از مهمترین ملزومات اداری به شمار می‌آیند که این روز‌ها در هر اداره و سازمانی یافت می‌شوند. یکی از مدل‌های محبوب و پرکاربرد اسکنر‌های کانن، اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300  می‌باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های ظاهری و ساختاری این اسکنر با کیفیت می‌پردازیم.

همانطور که گفتیم این اسکنر از مدل‌های محبوب کانن به شمار می‌آید. به صورت کلی به بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

 

 مشخصات کلی:

canoscan lide 300 scanner
canoscan lide 300 scanner

سایز اسکن در این دستگاه A4 می‌باشد. معمولا اغلب دستگاه‌های اسکنر در این سایز عملیات اسکن را انجام می‌دهند و می‌توان گفت سایزی استاندارد به شمار می‌آید. وزن این دستگاه حدود ۱٫۷ کیلوگرم می‌باشد. باتوجه ‌به این وزن این مدل اسکنر جزو مدل‌های سبک به شمار می‌آید. در نتیجه برای جابه‌جایی آن دردسری نخواهید داشت. ابعاد این اسکنر حدود x مقدار می‌باشد. در نتیجه فضای بسیار زیادی را اشغال نخواهد کرد و می‌توانید به راحتی آن را در گوشه‌ای از میز خود قرار دهید.

رزولوشن اپتیکال اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300 حدود 2400*2400 dpi می‌باشد. این میزان رزولوشن سبب شده تا دستگاه دقت زیادی داشته باشد و در نتیجه جزئیات بیشتری از تصویر اسکن شود. همچنین عمق اسکن حدود ۴۸ بیت می‌باشد. سرعت اسکن این دستگاه حدود ۱۰ ثانیه برای سینه‌های سیاه سفید و رنگی می‌باشد که سرعتی قابل قبول و مطلوب است. این دستگاه قابلیت اسکن دو رو ندارد و فقط می‌توان یک تصویر تک رو را اسکن کرد. میزان تعداد اسکناس پیشنهاد شده در روز برای این مدل حدود ۲۰۰ مرتبه می‌باشد. همچنین این مدل برای اتصال به کامپیوتر دارای پورت USB2.0 می‌باشد.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد و ظاهری این دستگاه می‌پردازیم.

 

ظاهر:

canoscan lide 300 scanner
canoscan lide 300 scanner

همان‌طور که گفتیم اسکنر‌های کانن در دو مدل تولید و عرضه می‌شوند. اسکنر‌های adf جزوه اسکنر‌های سایز بزرگ می‌باشند. برای این اسکنر‌ها ورودی تعبیه شده است تا بتوان چند کاغذ را به درون آن وارد و خروجی اسکن شده را تحویل گرفت. به همین دلیل این دستگاه‌ها رومیزی نمی‌باشند و از وزن بالایی برخوردار هستند. اما اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300 اسکنری تخت می‌باشد. اسکنر‌های تخت از وزن پایین و ساختاری تخت برخوردار هستند. علت ابعاد کوچک و بازم پایین این اسکنر‌ها به عنوان اسکنر‌های رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. ظاهر این اسکنر نیز زیبا و خاص می‌باشد. رنگ مشکی و جنسی براق همراه با ساختاری دقیق و مستطیل شکل ظاهر زیبا را به این اسکنر داده است.

 

ویژگی‌ها:

canoscan lide 300 scanner
canoscan lide 300 scanner

علاوه بر ظاهری زیبا، وزنی سبک و ابعاد کوچک، اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300 از ویژگی‌های ساختاری و عملکردی بسیار خوبی برخوردار است. رزولوشن اسکن در این مدل، حدود 2400dpi می‌باشد. در حین عملیات اسکن جزئیات ریز تصویر به صورت دقیق آنالیز می‌شوند و نتیجه خروجی فایل اسکن شده دقیق و با کیفیتی می‌باشد. یکی از نقاط مثبت این مدل عمق اسکن و رزولوشن بالای اسکن تصاویر است و می‌تواند برای اسکن متون، تصاویر و مدارک بسیار کاربردی باشد. مدت زمان هر اسکن در این دستگاه حدود ۱۰ ثانیه می‌باشد. در اسکنر‌های adf به دلیل وجود ورودی برای چند تصویر سرعت هر اسکن کمتر از ۱۰ ثانیه می‌باشد و می‌توان چند تصویر را پشت سرهم اسکنر کرد. ولی دقت اسکن در این مدل دستگاه‌ها پایین‌تر از اسکنرهای تخت می‌باشد. این مدل که اسکنر که از نوع تخت به حساب می‌آید رزولوشن بسیار بالاتری نسبت به این دستگاه‌ها دارد.

نقاط ضعف

ولی یکی از نقاط ضعف اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300 ، سرعت پایین‌تر آن می‌باشد. در صورتی که در طی روز حجم اسکن بسیار بالایی دارید و به صورت مکرر باید از دستگاه استفاده، این اسکنر نمی‌تواند مورد مناسبی برای شما باشد. ولی اگر به اسکنر نیاز دارید تا بتوانید به صورت روزانه فعالیت‌های معمول در تعداد پایینی را انجام دهید، با توجه به کیفیت بالا، این اسکنر مناسب‌ترین گزینه برای شما می‌باشد. همچنین باید به این نکته مهم اشاره کنیم که اسناد قدیمی و حساسی که نباید در حین اسکن فشار و حرکت مکانیکی بر آن‌ها اعمال شود تا از خرابی آن‌ها جلوگیری شود. باید با این نوع مدارک و تصاویر با اسکنر‌های تخت اسکن شوند و نمی‌توان آن‌ها را در دستگاه‌هایی با ورودی چند تصویر قرارداد.

همچنین اسکنر Canon دارای قابلیت خط و خش‌گیری برای تصاویر مربوطه نیز می‌باشد و می‌تواند تا حد مطلوبی کیفیت تصاویر را افزایش دهد.

نقاط قوت

canoscan lide 300 scanner
canoscan lide 300 scanner

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300 قیمت مناسب آن می‌باشد. این اسکنر نسبت به کیفیت و ویژگی‌های خود، قیمت بسیار مناسب و پایینی دارد. می‌توان این دستگاه را به عنوان یک گزینه اقتصادی و به صرفه به حساب آورد. پس اگر به دنبال یک دستگاه اسکنر کاربردی و با قیمتی مناسب هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید، این مدل می‌تواند بهترین گزینه موجود برای شما باشد.

به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300 باید به رابط کاربری آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. رابط کاربری نرم‌افزاری این مدل دارای ساختاری ساده و قابل فهم برای تمام افراد می‌باشد. در نتیجه می‌توان عملیات اسکن و تنظیم کیفیت و فرمت فایل را به راحتی انجام داد.

خرید و تعمیر در نمایندگی

در بین انواع مدل‌های اسکنر‌های کانن اگر به دنبال اسکنری با کیفیت، کاربردی و کم قیمت هستید، گزینه مناسبی را برای خرید انتخاب کرده‌اید. این اسکنر می‌تواند نیاز‌های روزانه و معمول شما را تا حد بسیار زیادی برطرف کند.

لازم به ذکر است در صورت بروز هر گونه خرابی و مشکلات نرم‌افزاری، این دستگاه دارای ضمانت می‌باشد. در این شرایط برای تعمیر دستگاه خود می‌توانید به نمایندگی تعمیرات کانن مراجعه کنید. دستگاه شما با مناسب‌ترین قیمت توسط کارشناسان مجرب مجموعه به صورت تخصصی تعمیر می‌شود و دوباره در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به طور کلی قیمت پایین، امکانات زیاد، ابعاد و وزن کم و ظاهری ساده و زیبا از جمله ویژگی‌های این مدل می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300 را به صورت کاملاً اورجینال و با مناسب‌ترین قیمت از نمایندگی کانن خریداری کنید.

 

تشکر بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *