سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D

معرفی دوربین عکاسی کانن مدل  EOS 1300D 

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D

از سری دوربین های پر طرفدار شرکت کانن میتوان به دوربین دیجیتال کانن  EOS 1300D  اشاره کرد این دوربین در برخی از کشور‌ها با نام Canon EOS Rebel T6 شناخته شده است. این دوربین شامل  یک سنسور CMOS با رزولوشن 19 مگاپیکسل می باشد که دقت و تاثیر گذاری حسگر آن 18 مگاپیکسل است. همچنین شما میتوانید  با استفاده از دوربین  EOS 1300D  فیلم هایی با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید که در کیفیت HD این سرعت به حدود 60 فریم بر ثانیه نیز می رسد.  از دیگر ویژگی های ایده آل این دوربین می توان به صفحه نمایش 3 اینچی  چشمی اپتیکال pentamirror که قابلیت  پوشش 95 درصد و بزرگنمایی 0.8 برابر را دارد اشاره کرد .نکته بسیار مهم در دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D قیمت بسیار اقتصادی  آن در مقایسه با دیگر  دوربین های هم رده است که با  استقبال گرم طرفداران مواجه شده . دوربین EOS 1300D توانایی اتصال بی سیم با WiFi و NFC نیز دارد و میتوان با فناوری های فوکوس اتوماتیک  تصاویر بسیار زیبایی از هر سوژه ای ثبت کرد.

 

بررسی ظاهری دوربین EOS 1300D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D

 

شرکت کانن همواره در طراحی  دوربین های خود سعی میکند از سبکی استفاده کند که علاوه بر زیبایی کیفیت و راحتی نیز داشته باشد .دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D  نیز اندازه  77.6×101.3×129 میلی متری و وزن 485 گرمی دارد که حمل و نقل آن به آسانی امکان پذیر است . بدنه این دوربین از جنس پلی کربنات و پلاستیک می باشد، اما بخش های از دوربین که عکاس با دست خود نگه می دارند شامل یک  روکش لاستیکی می باشد  تا از لیزخوردن دوربین جلوگیری شود. همچنین این روکش سبب می شود که رد اثر انگشت عکاس روی بدنه دوربین باقی نماند و به گونه ای در تمیزی دوربین به شما کمک میکند . دوربین دیجیتال Canon EOS 1300D شامل یک نمایشگر 3 اینچی با تکنولوژی TFT LCD است که دقت آن حدود 920,000 نقطه می باشد. همچنین در بخش کناری دوربین، درپوشی وجود دارد که  تمامی درگاه‌های دستگاه (اتصال کنترل، USB و HDMI)  در آنجا قرار گرفته اند.

 

پردازنده تصاویر دوربین دیجیتال کانن مدل 1300D

 

 پردازنده تصاویر اهمیت فراوانی در کیفیت و کاربرد دوربین دارند. شرکت کانن برای دوربین دیجیتال کانن مدل 1300D نیز از پردازنده +DIGIC 4  استفاده کرده است تا هم از لحاظ اقتصادی و فنی به عکاسان کمکی کرده باشد.  پردازشگر +DIGIC 4 کانن سریع‌ترین پردازشگر نیست ، اما حداقل انتظاراتی که یک عکاس از یک دوربین دارد را برآورده میکند. به طور کلی شرکت کانن بیشتر از این پردازنده برای دوربین های میان  رده استفاده میکند.  از ویژگی های این پردازشگر میتوان به سرعت عکس‌برداری 3 فریم بر ثانیه، پشتیبانی فایل‌های خام 14 bit و بیشترین حساسیت اشاره کرد. 

 

کیفیت تصاویر به کمک حسگر دوربین 

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D

دوربین دیجیتال  کانن مدل EOS 1300D علاوه بر پردازنده +DIGIC 4 شامل یک حسگر CMOS با Crop Frame و ابعاد  APS-C(22.3*14.9) میلی متری است که با وجود منطقه  حساسیت بزرگ  ISO 100-6400 (قابل ارتقا تا ISO 12،800) توانایی ثبت تصاویر زیبا را حتی در کمترین میزان نوری دارد. کنتراست و جزئیات ثبت شده با دوربین دیجیتال  EOS 1300D مانند رنگ های  بسیار جذاب ثبت می شوند. عکس‌های گرفته شده با دوربین  EOS 1300D بیانگر کیفیت زیاد و محدوده دینامیکی مناسب عکس ها است. 

 

تصویر برداری با کیفیت FULL HD

 

کیفیت منحر بفرد فیلمبرداری در دوربین EOS 1300D   از جمله مواردی است که در گروهی از دوربین ها با میزان  قیمت دو یا سه برابر بیشتر از قیمت دوربین 1300D وجود دارد. این قابلیت برای کاربران وجود دارد تا با دوربین دیجیتال کانن مدل  1300D  بیشترین  کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم در ثانیه تصویربرداری نمایند. دامنه گسترده ایزو کانن EOS 1300D نیز قابلیت فیلمبرداری در شرایط متنوع نوری را فراهم کرده است تا کاربران نگران نور محیط نباشند.

 

قابلیت اتوفوکوس 9 نقطه ای دوربین 1300D کانن

 

بسیاری از عکاسان حرفه ای به دنبال خرید  دوربین هایی هستند  که دارای  فوکوس دو رقمی باشند اما فوکوس 9 نقطه ای دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 1300D  با لنز 18-55 میلی متر IS II، هم در نور کم و هم در زمان  فیلمبرداری عملکرد فوق العاده ای دارد و تمامی نیازهای یک عکاس را برطرف میکند. اما مهمتر از همه این است که فوکوس این دوربین همواره با سیستم فوکوس AI Servo AF کانن هماهنگ است  و می‌تواند در زمان عکاسی یا فیلم‌برداری بر روی سوژه متمرکز شود .

 

حالت اتوماتیک هوشمند صحنه در دوربین 1300D

 

دوربین دیجیتال کانن مدل Eos 1300D شامل حالت Scene Intelligent Auto می باشد  که میتواند به آسانی  اکسپوژر با دقت  را دریافت نماید. این سیستم از سیستم تجزیه و تحلیل صحنه EOS برخوردار است که یک قابلیت خودکار  است که به بررسی  عکس ، چهره ها، رنگ ها، روشنایی، اجسام متحرک، کنتراست و… می پردازد. برای ساده تر کردن عکاسی با DSLR، حالت Scene Intelligent Auto به شما این امکان را می دهد تا بدون گمراهی  در تنظیمات، روی ایجاد عکس قفل شوید. 

 

لنز بکار رفته در دوربین دیجیتال کانن مدل Eos 1300D

 

دوربین دیجیتال کانن مدل  1300D با طیف وسیعی از لنزها از جمله لنزهای تله فتو که برای تصویر برداری از  پرتره و سوژه های دوربرد کاربرد دارند ، لنزهای فوق عریض، لنزهای ماکرو و… نیز سازگار است. بدین ترتیب  با دوربین عکاسی کانن  EOS 1300D  عکسبرداری از هر چیزی حتی برای عکاسان مبتدی نیز ممکن است. اما یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین لنز ها نزد عکاسان لنز 18-55 میلی متر IS II است که این دوربین به صورت اختصاصی شامل این لنز می باشد. این لنز دارای کمترین  فاصله فوکوس 39 سانتی متری و اندازه فیلتر 58 میلی متری می باشد  و امکان عکاسی از هر سوژه ای را برای شما فراهم میکند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *