سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

به تازگی ، بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین اقدام به طراحی دوربین های بدون آینه کرده اند و تنها تعداد انگشت شماری از شرکت ها نظیر کانن و نیکون در حال ساخت دوربین های DSLR  می باشند . در  بین این شرکت ها نیز کمپانی کانن در ساخت سری EOS Rebel سود بیشتری به دست آورده و به گونه ای دوربین های DSLR در لیست پرفروش ترین دوربین های جهان قرار گرفتها اند.تقریبا ویژگی های ظاهری دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D همانند دیگر  مدل های EOS شرکت کانن است اما باز هم در این طراحی جدید ؛ تفاوت هایی نیز وجود دارد. به طوری که اتصال وای فای و بلوتوث در این دوربین همچنان مشاهده می شود ؛ اما ویژگی اتصال از طریق NFC نیز وجود ندارد چرا که اتصال بلوتوث نسبت به بقیه اتصالات پر سرعت تر می باشد. در پایان ؛ استفاده از فلش این دوربین به طور دستی می باشد و می توانید در زمان استفاده ؛ این فلش را به جهت بالا حرکت دهید .

 

قابلیت های اصلی دوربین کانن مدل EOS 850D

 

سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C

 

توانایی پشتیبانی لنز های مانت EF, EF-S

 

حساسیت ایزو از 100 تا 25600 ( قابل ارتقا تا 51200 )

 

سرعت عکاسی پی در پی 7 فریم بر ثانیه یا 5/7 فریم بر ثانیه در حالت زنده

 

سیستم اتوفوکوس 45 نقطه ای کاملا کراس با امکان تشخیص فازها

 

ویزور پنتا میرور با سطح پوشش دهی 95 درصدی

 

صفحه نمایش ال سی دی کاملا لمسی و چرخشی 3 اینچی

 

تصویر برداری 4K/24p با ضریب کراپ 1.6x

 

فیلمبرداری فول اچ دی با امکان استفاده از تمام سطوح سنسور

 

وجود پردازشگر چه کمکی به عکاسان میکند ؟

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

در قسمت  های داخلی این دوربین به طوری که رزولوشن سنسور و دامنه حساسیت آن بدون تغییر هستند , استفاده از یک پردازشگر سریعتر سبب شده است تا سرعت عکاسی پی در پی آن کاربری بهتری داشته باشد. سرعت عکاسی 7 فریم بر ثانیه و یا 5/7 فریم بر ثانیه در صورت نمای زنده ؛  پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با مدل های پیشین داشته است . همچنین سیستم نورسنجی 384 منطقه ای این دوربین  جایگزین  مدل 315 منطقه ای در دوربین های پیشین شده است.مهمتر از همه این است که نمایندگی کانن به این دوربین توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K را اضافه کرده است و این به گونه ای است که محدودیت هایی همچون یک ضریب کراپ تقریبا سنگین ؛ اتو فوکوس تشخیص کنتراست ؛ و فریم ریت مشخص 24 فریم بر ثانیه ؛ را در این کیفیت باید تحمل کنید . روش های اتوفوکوس این دوربین تاکنون  شامل حالت های تشخیص چشم و چهره در شرایط ویزور و ال سی دی بوده اند .

 

بررسی طراحی بدنه و کلید های کنترلی دوربین 850D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

طراحی بدنه دوربین دیجیتال  کانن مدل EOS 850D از جنس پلاستیک می باشد اما در داخل حالت دست کاملا مقاومی را نشان میدهد و عین در حالی است که دوربین کانن 80D بسیار سبک و کم حجم می باشد . کلید های کنترل موجود بر روی بدنه از جاگیری مناسبی برخوردار هستند و به راحتی در دسترس قرار دارند .برای اولین بار است که دکمه AF-On بر روی بدنه یک دوربین سری rebel طراحی شده است و دکمه های نظیر وای فای و لامپ دسترسی از بدنه این دوربین ها حذف شده اند . نمایندگی های کانن معمولا به خریداران دوربین های را پیشنهاد می‌دهند که اتصال از طریق بلوتوث برای آنها ممکن باشد زیرا در مقایسه با اتصال وای فای انرژی کمتر مصرف می نماید .از نقاط ضعف این دوربین می توان به ویزور پنتا میرور آن اشاره کرد که شامل مقداری تاریکی و تاری می باشد و در برابر دوربین های میرورلس از وضوح چندان زیادی برخوردار نیست . ال سی دی پشتی این دوربین عملکرد نسبتا خوبی دارد به طوری که در شرایط بسیار پر نور ؛ به راحتی قابل استفاده است.

 

کیفیت تصاویر با دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

 

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D شامل سنسور و رزولوشنی می باشد که نمونه آن در مدل های پیشین نیز قابل مشاهده است به طوری که کیفیت تصاویر در آن پیشرفت چندانی نداشته اما برای عکاسان مبتدی کیفیت مناسبی دارد.تصاویر و فایل های JPEG در دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D در هر دو شرایط  عکاسی یعنی هم  در محیط باز و هم نور مصنوعی از ترکیب رنگ مناسبی برخوردار هستند گاهی ممکن است رنگ های سرد در کادر گرمتر نمایش داده شوند . در حالت های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ؛ این دوربین  دقت نورسنجی مطلوبی دارد و در زمان استفاده از حساسیت های تقریبا کم ؛ به جزئیات خوبی .حساسیت ایزو در حالت اتوماتیک به ISO 6400 محدود شده است که این یک قابلیت ایده آل است اما در هر صورت اگر  بالاتر از باشد  ISO 3200 مقداری نویز وجود خواهد داشت و حالت های اشباع رنگ مشاهده می شود . توصیه میکنیم در این دوربین از حالت ایزو 12800 استفاده نشود چرا که  این حالت سبب از بین  رفتن جزئیات و مقداری نویز می شود .

اما این دوربین توانایی عکاسی در فرمت RAW نیز دارد که با استفاده از کامپیوتر میتوانید نویز و رنگ ها را در عکس مدیریت کنید . عکس های RAW این دوربین به صورت داخلی نیز قابل مشاهده هستند و از این رو می توانید بسیاری از تنظیمات را با سرعت بر روی فایل های RAW اجرا کنید .

 

قابلیت اتوفوکوس دوربین EOS850D کانن

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 850D

سیستم اتوفوکوس دوربین  دیجیتال کانن EOS 850D شامل دو حالت عملیاتی جداگانه می باشد که هر یک از این مود ها شامل عکاسی با ویزور و یا در شرایط لایو ویو حالت های اتوفوکوس به صورت هستند. هر دوی این سیستم ها شامل قفل فوکوس پر سرعتی می باشند و از دقت مناسبی در شرایط وجود نور مناسب برخوردار هستند . در شرایط کم نور ؛ هر دو این سیستم ها توانایی قفل خود را از دست می دهند اما در حالتی که سوژه از درون ویزور قابل مشاهده باشد دوربین توانایی انجام فوکوس بر آن را خواهد داشت .

در هنگام عکاسی با ویزور ؛ سیستم اتوفوکوس 45 نقطه ای کامل کراس مورد استفاده قرار میگیرد و بر پایه ی اعلام کانن ؛ این سیستم تقریبا نصف کادر عکس را تحت پوشش دهی خود قرار می دهد . در شرایط نمای زنده ؛ تقریبا همه کادر در صورت عمودی تحت پوشش دهی سیستم اتوفوکوس دوربین قرار دارند.

در شرایط نمای زنده ؛  تشخیص چهره و چشم سوژه دوربین به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از شرایط چهره یا چشم برای استفاده از کلید های جهت نما استفاده کنید . در حالت عکاسی با ویزیو ؛ توانایی تشخیص چهره وجود دارد اما کنترل فوکوس بر چهره شما به طور کاملا مستقیم امکان پذیر نیست .

فهرست مطالب

2 پاسخ

  1. سلام . اول تشکر میکنم از مطالب مفیدی که ارائه می‌دهید. بعد درخواستم اینه که کتاب راهنمای فارسی کانن D 850 در دسترس قرار دهید . متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *