سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

شارژ کارتریج کانن

شارژ کارتریج کانن

شارژ کارتریج کانن

 

کارتریج بخشی در دستگاه‌های فتوکپی و پرینتر می‌باشد که مواد مصرفی چاپ درون آن قرار می‌گیرند. کارتریج دارای تونر و جوهر در درون خود می‌باشد. وظیفه کارتریج تنظیم میزان جوهر و تونر برای هر چاپ است. بعد از استفاده‌های متعدد از پرینتر و یا دستگاه کپی خود، دستگاه به شارژ کارتریج نیاز خواهد داشت. دستگاه‌های کانن که نیاز به مواد مصرفی دارند باید دائما شارژ شوند تا کیفیت مطلوبی را به کاربران خود ارائه دهند. در صورتی که کارتریج پرینتر یا فتوکپی شما با کمبود مواد مصرفی روبرو شده، شما باید به نمایندگی کانن مراجعه کرده و شارژ کارتریج کانن را به نمایندگی بسپارید.

در ادامه به بررسی دقیق کارتریج‌ها و انواع مواد مصرفی آن‌ها می‌پردازیم.

با ما همرا باشید …

 

نحوه شارژ کارتریج:

شارژ کارتریج کانن
شارژ کارتریج جوهری کانن
شارژ کارتریج کانن
شارژ کارتریج تونری کانن

همانطور که ذکر شد، کارتریج‌ها برای عملکرد دقیق خود به مواد مصرفی خاصی نیاز دارند. بسته به دستگاه و نوع آن باید کارتریج را شارژ کرد. زیرا مواد مصرفی و مدل‌ های کارتریج‌ هر دستگاه با یکدیگر فرق دارند. در ادامه به بررسی کارتریج انواع دستگاه‌ها می‌پردازیم.

 

پرینتر‌ها و فتوکپی‌ها یکی از دستگاه‌هایی می‌باشند که دائما به مواد مصرفی برای عملیات‌های چاپ خود وابسته هستند. در صورتی که کارتریج به موقع و به اندازه شارژ نشود، کیفیت چاپ با مشکل مواجه خواهد شد. کارتریج‌های کانن عموماً دو نوع هستند. در ادامه به بررسی ساختار و نحوه شارژ کارتریج کانن می‌پردازیم.

 

کارتریج جوهر افشان:

شارژ کارتریج کانن
کارتریج جوهری کانن

یکی از دو مدل کارتریج، مدل جوهر افشان می‌باشد. این کارتریج همانطور که از نامش پیداست، از جوهر‌های مخصوص برای فعالیت خود استفاده می‌کند. کارتریج جوهر افشان دارای مخازنی می‌باشد که جوهر مخصوص در آن‌ها ریخته می‌شود. کارتریج با عملکرد خود مقدار و انواع جوهر‌های مورد نیاز را از این مخازن به سمت درام هدایت می‌کند تا عملیات چاپ دقیق انجام شود. این مخازن برای جوهر‌هایی با رنگ‌بندی‌های مختلف طراحی شدند. در دستگاه‌های پرینتر رنگی باید چند رنگ جوهر را درون مخازن قرار داد تا بتوان چاپ رنگی را با آن انجام داد. این مخزن‌ها دارای چهار رنگ اصلی مشکی، آبی، قرمز و زرد هستند. کارتریج به همراهی بخش‌های دیگر، با توجه به میزان و رنگ‌بندی‌های تصویر مورد نظر جوهر‌ها را تنظیم می‌کند در بخش‌هایی که رنگ خاصی وجود دارد جوهر‌ها با هم ترکیب می‌شوند و آن رنگ را پدید می‌آورند. در بخش‌هایی هم که یک رنگ مشخص نیاز هست، رنگ همسان بر روی بخش‌های مشخص شده قرار می‌گیرد. در مدل‌های قدیمی در هنگام شارژ کارتریج کانن، کاربران با مشکلی آزاردهنده روبرو بودند.

در مدل‌های قدیمی هر کارتریج سه مخزن برای سه رنگ اصلی موجود داشت. ولی بعد از اینکه هر یک از آن سه رنگ به اتمام می‌رسید، دو رنگ باقی مانده نیز دیگر کاربردی نداشتند و باید هر سه مخزن یک جا شارژ می‌شدند. ولی در حال حاضر در مدل‌های جدید نیز این مشکل برطرف شده. شما می‌توانید بر حسب نیاز خود، رنگ‌های مد نظر را درون مخازن قرار دهید. در صورتی که هر رنگ به اتمام رسید، فقط کافی است تا آن مخزن را شارژ کنید. لازم به ذکر است که رنگ‌های مختلف معمولاً در پرینتر‌های رنگی کاربرد دارند. دستگاه‌های فتوکپی کانن از یک جوهر مشکی در کارتریج خود بهره می‌برند و عملیات‌های چاپ با آن انجام می‌شوند.

کارتریج لیزری:

شارژ کارتریج کانن

این نوع کارتریج فرق‌هایی اساسی با مدل جوهر افشان دارد. کارتریج لیزری از جوهر برای عملکرد خود استفاده نمی‌کند. در این مدل از نوعی پودر مخصوص به نام تونر در کارتریج دستگاه استفاده می‌شود. تونر‌ها در چهار رنگ مشکی آبی قرمز و زرد موجود می‌باشند. تونر‌ها پودر‌هایی هستند که درون مخازن مخصوص خود در کارتریج قرار می‌گیرند. در چاپ‌هایی که با پرینتر لیزری انجام می‌شود، این پودر‌ها طبق رنگ‌بندی تصویر در عملیات چاپ بر روی بخش‌های مورد نظر قرار می‌گیرند. فرق اساسی بین تونر و جوهر وجود دارد. کنترل تونر نسبت به جوهر بسیار آسان‌تر می‌باشد. در نتیجه چاپی دقیق‌تر از جوهر در دستگاه‌های لیزری انجام می‌شود. درام در دستگاه‌های لیزری، درام با دقت بیشتری نسبت به میزان تونری که کارتریج به چاپ اختصاص می‌دهد عمل می‌کند. به همین علت قیمت دستگاه‌های لیزری نسبت به دستگاه‌های جوهر افشان بالا‌تر می‌باشد.

بر این اساس باید گفت که قیمت تونر‌های مصرفی نیز از قیمت جوهر‌های مصرفی کارتریج‌ها نیز گران‌تر می‌باشند. با وجود اینکه تونر‌ها قیمتی بالاتر از جوهر‌ها دارند، ولی کیفیت چاپ با تونر بسیار بالاتر و دقیق‌تر از جوهر می‌باشد. شارژ کارتریج لیزری هم مانند جوهری در نمایندگی کانن انجام می‌شود. در صورتی که کارتریج لیزری شما با کمبود تونر مواجه شده است، می‌توانید با مراجعه به نمایندگی، کارتریج خود را با کم‌ترین قیمت شارژ کنید.

تفاوت کارتریج پرینتر و فتو کپی:

شارژ کارتریج کانن
شارژ کارتریج پرینتر کانن
شارژ کارتریج کانن
شارژ کارتریج فتوکپی کانن

کارتریج پرینتر کانن و کپی کانن با هم تفاوت دارند. کارتریج پرینتر معمولا دائمی می‌باشد. بر این اساس می‌توان شارژ کارتریج کانن را هر چند وقت یکبار انجام داد و نیازی به تعویض کارتریج نیست. ولی کارتریج فتو کپی معمولا یک بار مصرف می‌باشد. به همین منظور باید بعد از هر بار اتمام مواد کارتریج، آنرا دور بیاندازید و یک کارتریج نو و شارژ شده را جایگزین آن کنید. در هنگام شارژ کارتریج کانن در نمایندگی، تعویض نیز انجام می‌شود.

برخی افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، اقدام به شارژ دوباره کارتریج دستگاه فتوکپی خود می‌کنند. این کار یک اشتباه بزرگ به حساب می‌آید. زیرا کارتریج‌های فتوکپی یکبار مصرف می‌باشند و در صورتی که آن‌ها را دوباره شارژ کنید، بسیار کیفیت بدی را در چاپ به شما ارائه خواهند داد. علاوه بر آن، شارژ کارتریج کانن باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه فتوکپی شما می‌شود. در نتیجه ممکن است به بخش‌های اصلی چاپ مانند هد و دارم آسیب‌های جدی وارد شود. در صورتی که مواد مصرفی کارتریج فتوکپی به اتمام رسید، باید در اولین فرصت به نمایندگی مراجعه کرده و یک کارتریج شارژ شده جدید را تهیه و مورد استفاده خود قرار دهید.

مزیت‌های شارژ کارتریج توسط نمایندگی کانن:

تا اینجا با انواع کارتیج و نکات مهمی درباره شارژ آن‌ها آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم به مزیت‌های شارژ کارتریج کانن توسط نمایندگی بپردازیم. با ما همراه باشید.

کیفیت بالا:

یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه به نمایندگی برای شارژ کارتریج، کیفیت بالای مواد مصرفی می‌باشد. کیفیت چاپ دقیقا بستگی به کیفیت مواد مصرفی پرینتر و فتوکپی شما دارد. در صورتی که مواد مصرفی درون کارتریج شما بی‌کیفیت باشند، قطعا کیفیت مطلوبی در چاپ چه با دستگاه‌های جوهر افشان و چه با لیزری دریافت نخواهید کرد. نمایندگی کانن، تونر‌ها و جوهر‌های اورجینال و با کیفیت شرکت اصلی کانن را دارا می‌باشد. بر همین اساس شما نگرانی از بابت کیفیت مواد مصرفی در شارژ کارتریج خود نخواهید داشت.

 

هزینه پایین:

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های شارژ کارتیج توسط نمایندگی، هزینه‌های پایین شارژ می‌باشد. نمایندگی کانن دائما در تلاش است تا بالاترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت به کاربران خود ارائه دهد. بر این اساس در صورتی که کارتریج شما به شارژ نیاز دارد، شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی با کمترین قیمت، کارتریج خود را شارژ کنید.

شارژ کارتریج در محل:

علاوه بر کیفیت بالا و هزینه‌های پایین، نمایندگی کانن خدمات شارژ کارتریج را در محل نیز انجام می‌دهد. اگر فعالیت‌های کاری شما وابسته به فتوکپی و پرینتر می‌باشد و دستگاه‌هایتان با کمبود مواد مصرفی روبرو هست، می‌توانید با نمایندگی تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید. سپس کارشناس مربوطه به محل مورد نظر شما اعزام می‌شود و شارژ کارتریج را انجام می‌دهد. با این وجود دیگر نگرانی از بابت رفت و آمد و اتلاف وقت خود نخواهید داشت.

افراد متخصص:

اگرچه به ظاهر شارژ کارتریج کار آسانی به نظر می‌آید، ولی در واقع اینطور نیست. کارتریج باید به طور دقیق باز شود و در این حین آسیبی به بخش‌های دیگر دستگاه وارد نشود. سپس شارژ مواد با سرنگ‌های مخصوص انجام شود. در نهایت کارتریج به طور دقیق در جای خود گذاشته شود. از این رو باید شارژ زیر نظر کارشناسان مجرب و متخصص انجام شود. تا آسیبی به دستگاه وارد نشود و همچنین عملیات چاپ نیز به شکل دقیقی انجام شود. در نمایندگی کارشناسان بعد از شارژ کامل کارتریج، آنرا بر روی دستگاه تست می‌کنند. در صورتی که کیفیت و عملکرد کارتریج مطلوب بود، آنرا به شما تحویل می‌دهند. همچنین ممکن است که کارتریج دستگاه شما بعد از مدتی استفاده و شارژ‌های متعدد خراب شده باشد و دیگر قابل شارژ نباشد. در این شرایط کارشناسان نمایندگی تعمیرات کانن یک کارتریج اورجینال و فابریک را جایگزین کارتریج قبلی دستگاه می‌کنند.

 

مشکلات عدم شارژ کردن کارتریج:

شارژ کارتریج کانن
شارژ کارتریج کانن

همانطور که ذکر شد، کارتریج‌ها منبع اصلی چاپ در فتوکپی و پرینتر می‌باشند. پس هیچ‌گاه نباید مواد مصرفی انها به طور کامل تمام شود. در صورتی که جوهر یا تونر مخازن تمام شود، با مشکلات زیادی در چاپ روبرو خواهید شد.

یکی از این مشکلات کیفیت بسیار پایین در چاپ می‌باشد. در صورتی که کل یا بخشی از مواد مخازن کارتریج تمام شده باشد، چاپ‌های چند رنگ به طور دقیق انجام نمی‌شوند. در نتیجه تصاویر خروجی دارای بخش‌هایی پر رنگ و کمرنگ می‌باشند. این نوع مشکلات اغلب به‌خاطر عدم موجودی کافی مخازن کارتریج می‌باشد.

همچنین در دستگاه های سیاه سفید نیز مشکلاتی به وجود خواهد آمد. با وجود اینکه این دستگاه‌ها از یک رنگ مشکی برای چاپ استفاده می‌کنند، ولی در صورتی که این رنگ در حال اتمام باشد، کیفیت چاپ به شدت پایین می‌آید. در این شرایط شما شاهد چاپ‌هایی تک رنگ و بی‌کیفیت می‌شوید.

یکی دیگر از مشکلات رایج در چاپ‌های مربوط به فتوکپی‌ها و پرینتر‌ها، چاپ‌های سفید می‌باشد. در چاپ‌های رنگی و تک رنگ، در صورتی که تمام مواد مصرفی در کارتریج تمام شوند، شاهد چاپ سفید و خالی در پرینتر و فتوکپی خواهید بود. در این صورت باید فورا شارژ کارتریج کانن را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری:

در این مقاله به بررسی انواع کارتریج، نحوه شارژ، مواد مصرفی و نکاتی مهم درباره آن‌ها پرداختیم. در صورتی که شما به شارژ کارتریج کانن احتیاج دارید، می‌توانید با نمایندگی Canon  تماس بگیرید و کاتریج خود را برای شارژ ارسال کنید.

 

تشکر از وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *