سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

نمایندگی تعمیر فکس کانن

نمایندگی تعمیر فکس کانن

نمایندگی تعمیر فکس کانن

 

کانن تا به امروز جزو پرچمداران اصلی در زمینه تولید دستگاه‌های اداری و تصویربرداری می‌باشد. یکی از تولیدات موفق این شرکت، فکس می‌باشد. فکس‌های کانن دارای قابلیت‌ها و مدل‌های مختلفی می‌باشند. در نتیجه باید بر حسب نیاز، موردی مناسب را انتخاب و مورد استفاده قرار داد. برخی از این دستگاه‌ها قابلیت پرینت و کپی را دارند. برخی دقت ارسال و دریافت بالاتری دارند. برخی گران‌تر و برخی ارزان‌تر هستند. البته نقطه مشترک تمام این فکس ها، خدمات پس از فروش ویژه‌شان می‌باشد. این خدمات پس از فروش به منظور رضایت هرچه بیشتر کاربران به آن‌ها ارائه می‌شود. نمایندگی تعمیر فکس کانن دائماً در تلاش است تا بهترین خدمات تعمیراتی تخصصی را به کاربران خود ارائه دهد. نمایندگی تعمیر فکس کانن این بستر را فراهم کرده تا بهترین خدمات را به صورت تخصصی با هزینه‌های مناسب در اختیار افراد قرار بدهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع فکس کانن، خرابی‌های رایج و مزیت‌های مراجعه به نمایندگی بپردازیم.

با ما همراه باشید …

انواع فکس کانن:

در این بخش به معرفی و بررسی انواع فکس‌های شرکت کانن و نحوه عملکرد هر یک از ان‌ها می‌پردازیم.

انواع فکس کانن
انواع فکس کانن

فکس حرارتی کانن:

این مدل اولین فکس کانن میباشد. فکس حرارتی کانن همان‌طور که از نامش پیداست برای عملکرد صحیح خود بله حرارت نیاز دارد. هنگامی که سیگنالی دریافت می‌شود، این دستگاه ابتدا متن را آنالیز می‌کند. سپس با سازوکار ساده خود و قطعاتی که حساس به نور و سیگنال هستند، متون را بر روی کاغذ چاپ می‌کند. سپس به وسیله حرارت آن‌ها چاپ و بر روی کاغذ ثابت می‌شوند و برگه از دستگاه خارج می‌شود. باوجوداینکه این مدل اولین تولید کانن بود، ولی همچنان کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. یکی از مزیت‌های این فکس، هزینه‌های پایین آن می‌باشد. فکس حرارتی به دلیل ساختار و عملکرد ساده‌ای که دارد، از هزینه‌های جانبی پایین‌تری برخوردار است. همچنین قیمت خود این دستگاه نیز نسبت به مدل‌های پیشرفته‌تر، ارزان‌تر می‌باشد. البته این دستگاه‌ها زمان زیادی را برای انجام عملیات فکس صرف می‌کنند. این مورد می‌تواند یکی از نقاط ضعف دستگاه‌های حرارتی به شمار بیاید. در نتیجه برای ادارات و شرکت‌هایی که میزان حجم فکس زیادی را در طی روز نیازمند می‌باشند، اصلاً مورد مناسبی نیست.

یکی دیگر از مشکلات دستگاه‌های حرارتی، محو شدن نوشته‌های روی کاغذ می‌باشد. در صورتی که برگه‌ای در اختیار داشته باشید و بعد از چند روز به آن نگاه بیندازید، خواهید دید که اکثر نوشته‌ها به طور نسبی یا کامل از روی کاغذ محو شده‌اند. این فرایند به دلیل سرد شدن برگه اتفاق میفتند. زیرا این نوع کاغذ‌ها به کاغذ‌های حرارتی معروف هستند و بعد از مدتی حرارت را از دست خواهند داد. لازم به ذکر است که با وجود قدیمی بودن این دستگاه‌ها، همچنان نمایندگی تعمیر فکس کانن خدمات تعمیرات تخصصی را به کاربران این دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. در صورتی که فعالیت‌های متوسط و با تیراژ پایینی را داشته و به دنبال یک دستگاه فکس ارزان می‌گردید، فکس حرارتی کانن می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

فکس کاربنی:

 

این مدل از فکس‌ها بعد از مدل حرارتی تولید شدند ولی درواقع فرق اساسی با آن ندارند. فکس کاربنی کانن دقیقاً همان سازوکار انجام فکس حرارتی را دارا می‌باشد اما با یک فرق اساسی. این فرق در نوع برگه‌ای می‌باشد که در دستگاه کاربنی استفاده می‌شود. در این دستگاه به جای برگه‌های حرارتی، از برگه‌های معمولی a4 استفاده می‌شود. در نهایت مشکل محو شدن نوشته‌ها از کاغذ را ندارد. این یکی از نقاط قوت فکس کاربنی به شمار می‌آید. ولی همچنان این دستگاه هم همانند حرارتی برای فعالیت‌هایی با تیراژ بالا مناسب نیست. زیر فکس کاربنی هم سرعتی متوسط داشته و زمان بیشتری را نسبت به مدل‌های پیشرفته‌تر صرف انجام فکس می‌کند. این دستگاه‌ها از لحاظ قیمت هم تفاوت چندانی با دستگاه حرارتی ندارند. نمایندگی تعمیر فکس کانن نیز خدمات تعمیراتی تخصصی را برای این دستگاه‌ها نیز ارائه می‌دهد.

فکس لیزری:

فکس لیزری کانن
فکس لیزری کانن

این مدل دستگاه‌ها پیشرفته‌ترین مدل فکس می‌باشند. کانن توانسته با عرضه این مدل، بسیاری از مشکلات مدل‌های قبلی را رفع کند. دستگاه لیزری از دقت بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار می‌باشد. در نهایت کیفیت چاپ متون و مدارک بر روی کاغذ بسیار مطلوب‌تر خواهد بود. همچنین این دستگاه از سرعت بسیار بالایی در فکس برخوردار می‌باشد. با فکس لیزری می‌توانید حجم بالایی از متون، نامه‌ها و مدارک را فکس کنید. در نتیجه برای ادارات و فعالیت‌هایی با تیراژ بالا بسیار دستگاه مناسبی می‌باشد. این دستگاه برخلاف دو مدل قبلی، از تونر برای چاپ استفاده می‌کند. تونر پودر‌هایی خاص می‌باشند که درون جایگاه مخصوصی در دستگاه قرار گرفته برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این دستگاه همانند پرینتر‌های لیزری کانن، دارای درام می‌باشد. درام با حساسیت نوری بسیار بالا و ایجاد بار الکتریکی، در دقت و کیفیت چاپ نقش بسزایی دارد. یکی از مواردی که ممکن است دغدغه کاربران باشد، قیمت بالای تونر می‌باشد. ولی به علتی که این دستگاه از مقدار تونر کمی برای هر چاپ استفاده کرده و همچنین از سرعت بالایی برخوردار می‌باشد، هزینه‌های تونر نیز به‌صرفه خواهند بود. در نتیجه نیازی نیست نگرانی از این بابت داشته باشید. این دستگاه در حال حاضر مدرن‌ترین دستگاه فکس کانن می‌باشد و در صورت بروز مشکلات و خرابی در آن، خدمات تعمیرات به صورت کاملاً تخصصی تحت نظر کارشناسان مجرب به کاربران ارائه می‌شود. همچنین قطعات جانبی فکس لیزری نسبت به دو مدل قبلی بیشتر در دسترس می‌باشد. قیمت این دستگاه از مدل‌های قبلی مقداری بالاتر می‌باشد. ولی به علت سرعت و دقت چاپ، می‌توان گفت که این دستگاه از قیمت مناسبی برخوردار است.

 

انواع خرابی‌های رایج فکس:

تا اینجا با انواع فکس کانن آشنا شدیم. در ادامه به بررسی انواع خرابی‌های رایج دستگاه‌های فکس می‌پردازیم.

خرابی کاغذگیر:

خرابی کاغذ گیر
خرابی کاغذ گیر

کاغذگیر بر روی دستگاه فکس قرار داشته و با کمک آن ورود و خروج کاغذ کنترل می‌شود. در صورتی که کاغذ کش خراب شود، کاغذ به خوبی درون دستگاه نرفته و عملیات فکس با مشکل مواجه می‌شود. همچنین ممکن است در هنگام خروج کاغذ، این کار به سختی انجام شود و به برگه آسیب وارد شود. در این شرایط با مراجعه به نمایندگی تعمیر فکس کانن، می‌توانید دستگاه خود را به کارشناسان مجرب نمایندگی کانن مجموعه سپرده تا به بهترین شکل این بخش تعمیر شود.

خرابی رولر:

خرابی رولر
خرابی رولر

رولر بخشی درون فکس کانن است که وظیفه مهمی را بر عهده دارد. رولر از دو بخش غلتک و جدا‌کننده کاغذ تشکیل شده است. رولر میزان کاغذ مورد نیاز برای فکس را در اختیار بخش‌های مربوط به چاپ می‌گذارد. در صورتی که غلتک دچار آلودگی و گردوغبار شود، این عملیات به درستی انجام نمی‌شود. معمولاً با خرابی غلتک، تمام عملکرد رولر با مشکل مواجه می‌شود. در این شرایط غلتک باید تمیز شده و هر گونه آلودگی از روی آن پاک شود. معمولاً می‌توانید به واسطه یک دستمال یا گوش پاک کن اقدام به تمیز کردن آن کنید. در صورتی که بعد از پاک کردن غلتک خود باز هم با مشکل مواجه بودید، باید رولر دستگاه شما زیر نظر یک متخصص بررسی و تعمیر شود. نمایندگی تعمیر فکس کانن می‌تواند به طور تخصصی رولر دستگاه شما را تعمیر کند.

خرابی شیشه اسلیت:

خرابی شیشه اسلیت
خرابی شیشه اسلیت

این بخش نیز در عملیات فکس نقش دارد. در صورتی که آسیبی به این بخش وارد شده و یا دچار الودگی‌هایی شود، باعث ایجاد اختلال در عملیات چاپ می‌شود. اگر گردوغبار زیادی بر روی این بخش وجود داشته باشد، بعد از چاپ متون بر روی کاغذ، خطوطی در هم بر روی کاغذ ایجاد می‌شود. اگر با این مشکل روبرو شدید، باید به نمایندگی تعمیر فکس کانن مراجعه کنید. در آنجا ابتدا شیشه اسلیت تمیز می‌شود و در صورتی که باز هم عملکرد مطلوبی نداشته باشد، باید تعویض شود. تعویض این قطعه به صورت اورجینال در نمایندگی کانن انجام می‌شود.

خرابی درام:

خرابی درام
خرابی درام

می‌توان گفت مهم‌ترین بخش مربوط به انجام فکس کانن، درام می‌باشد. این بخش حساسیت بالایی در برابر نور داشته و با ایجاد بار الکتریکی موجب قرارگیری تونر‌ها بر روی بخش‌های مختلف کاغذ می‌شود. در صورتی که درام با مشکل مواجه شود، عملیات چاپ به درستی انجام نمی‌شود. اگر با کیفیت چاپ مشکل داشته و یا خروجی دستگاه به شما یک برگه سفید می‌باشد، احتمالاً درام دستگاه شما خراب شده است. درام بخش مهمی است که در صورت خرابی حتماً باید زیر نظر یک متخصص در نمایندگی تعمیر فکس کانن تعمیر شود. همچنین در صورتی که خرابی جدی باشد و دیگر قابل تعمیر نباشد، درامی اورجینال با درام معیوب تعویض می‌شود.

مزیت‌های مراجعه به نمایندگی:

نمایندگی تعمیر فکس کانن
نمایندگی تعمیر فکس کانن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نمایندگی Canon، ارائه خدمات در محل می‌باشد. در صورتی که دستگاه شما با مشکلاتی روبرو شده فقط کافیست با نمایندگی کانن تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. سپس در سریع‌ترین زمان کارشناسی به محل شما فرستاده می‌شود و اقدام به تعمیر تخصصی دستگاه شما می‌نماید. بر این اساس، دیگر نگرانی از بابت رفت و آمد و تردد‌های مکرر نخواهید داشت.

علاوه بر خدمات تعمیر در محل، نمایندگی تعمیر فکس کانن خدمات تخصصی تعمیرات خود را با مناسب‌ترین قیمت به کاربران خود ارائه می‌دهد. با این وجود دیگر دغدغه‌ای از بابت پرداخت هزینه‌های بالا برای تعمیر دستگاه خود نخواهید داشت.

همچنین در صورتی که فکس شما نیاز به تونر داشته باشد، می‌توانید تونر اورجینال کانن را با مناسب‌ترین قیمت از نمایندگی تهیه کنید. همچنین خدمات شارژ تونر فکس در محل نیز انجام می‌شود.

در نهایت باید به وجود افراد متخصصی اشاره کرد که با تجربه و مهارت کافی در نمایندگی تعمیر فکس کانن حضور دارند. این کارشناسان مجرب ابتدا عیب‌یابی‌های اولیه را انجام داده و سپس اقدام به تعمیر دستگاه شما می‌کنند. در نهایت قطعات و بخش‌های تعمیر شده را تست کرده و در صورتی که نتیجه مطلوبی حاصل شود، دستگاه را به شما تحویل می‌دهند. همچنین در صورتی که نتایج مطلوبی در تعمیر حاصل نشود، قطعات اورجینال کانن برای تعویض با قطعات معیوب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

نتیجه‌گیری:

در این مقاله به بررسی انواع فکس کانن، خرابی‌های رایج و همچنین مزیت‌های مراجعه به نمایندگی پرداختیم. در صورتی که دستگاه شما با خرابی و مشکلاتی رو برو است، کافیست با نمایندگی تماس بگیرید تا در اولین فرصت کارشناس مربوطه به محل شما اعزام شده و با کمترین هزینه اقدام به تعمیر دستگاه فکس شما نماید.

 

تشکر از وقتی که برای مطالعه این مطالب اختصاص دادید.

 

 

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *