سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

کارتریج کانن مدل CL- 441

کارتریج کانن مدل CL- 441

کارتریج کانن مدل CL- 441

شرکت کانن Canon

دراین مطلب میخواهیم به بحث در مورد کارتریج کانن مدل CL- 441 بپردازیم قبل از آن ، به شما اطلاعاتی در مورد  شرکت کانن خواهیم داد ، در این مقاله با ما همراه شوید :  کانن یک شرکت تصویربرداری ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در توکیو است. این برند اولین بار در سال 1937 به عنوان تولیدکننده دوربین تاسیس شد. از آن زمان به بعد به یکی از برترین شرکت‌های چاپگر دنیا تبدیل شده است. این برند اکنون چاپگرهای لیزری، جوهرافشان، چند منظوره، همه در یک، عکس، خانه و دفتر و تلفن همراه را ارائه می‌دهد.

canon
canon

شرکت کانن همیشه در لیست مارک‌های چاپگر جوهرافشان در بازار مصرف استرالیا بوده است. که طیف گسترده‌ای از چاپگرهای جوهرافشان را با قیمت پایین و مقرون به صرفه ارائه می‌داد. تقریباً همه جدیدترین چاپگرهای جوهرافشان اکنون چندمنظوره هستند، به این معنی که شامل چاپ، اسکن و کپی آماده با قیمت پایین است. طرح نمادین قرمز و سفید در آرم و بسته‌بندی آن نیز به راحتی قابل تشخیص است. طراحی چاپگر آن همیشه در اکثر مدل‌های چاپگر با سبک و لبه گرد تمام می‌شود.

کارتریج کانن مدل CL-441

کارتریج کانن مدل CL- 441
کارتریج کانن مدل CL- 441

این محصول از شرکت کانن، جزء کارتریج‌های رنگی قرار می‌گیرد. تعداد چاپ در این دستگاه به 180 برگ می‌رسد و پرینترهای سازگار با این مدل عبارتند از:

Canon Pixma، Canon. Pixma MG2140، Canon Pixma MX434، Canon Pixma. MX374، Canon Pixma MX514

کارتریج کانن مدل CL-441 از نوع کارتریج جوهرافشان می‌باشد. کارتریج جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی برگه از طریق منافذ ریزی که دارند. تصاویر سیاه وسفید و رنگی با کیفیتی را ایجاد می‌کنند. رنگ‌های اصلی در کارتریج جوهرافشان شامل سه رنگ، آبی (cyan)، قرمز (magenta)، زرد (yellow) که بهمراه آن‌ها یک رنگ مشکی هم وجود دارد. که برای چاپ موارد مشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مدل‌های قدیمی کارتریج جوهرافشان، سه رنگ به یکدیگر متصل بودند و بعد از اتمام یک رنگ باید هرسه را شارژ یا تعویض می‌کردند. اما امروزه این سه رنگ از هم جدا هستند و هرکدام که تمام شود فقط همان رنگ را تعویض یا شارژ می‌نمایند.

کدام مدل های کارتریج کانن مقرون به صرفه تر هستند

کانن کمترین قیمت در کارتریج‌های جوهری خود را در مدل‌های ارزان قیمت خود نظیر  Canon PIXMA MG2560 ، Canon PIXMA. TS9160 و Canon PIXMA TS5060 که کیفیت بالایی دارند، ارائه می‌دهد و علاوه بر کیفیت و ارزش بالایی که دارند، مقرون به صرفه‌تر هستند.

تفاوت کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینتر Canon

کارتریج کانن مدل CL- 441
کارتریج کانن مدل CL- 441

تفاوت تونر با کارتریج جوهر این است که تونرها به جای جوهرمایع حاوی پودر رنگ هستند. این مواردی است که در چاپگرهای لیزری استفاده می‌شود. یک چاپگر لیزری سند را بر روی بخشی به نام درام قرار می‌دهد. پودر تونر نمی‌تواند خشک شود، بنابراین تونرها مدت زیادی دوام می‌آورند.

کارتریج جوهری بهتر است یا تونرها

در ابتدا برای پی بردن به اینکه از کارتریج جوهری استفاده کنید یا کارتریج لیزری باید به این سوال پاسخ دهید. مصرف چاپی شما چقدر است؟  کارتریج‌های جوهر به طور متوسط ​​حدود 500 صفحه چاپ می‌کنند. اما تونرها می‌توانند تا 2000 صفحه افزایش پیدا کنند. برای چاپ خانگی، یک چاپگر جوهرافشان با کارتریج کانن مدل CL- 441 رایج‌ترین گزینه است و برای حجم چاپ زیاد، مانند یک محیط اداری، بهترین چاپگر لیزری با تونر است.

مواردی که باید در کارتریج جوهری کانن بدانید

کارتریج کانن مدل CL- 441
کارتریج کانن مدل CL- 441

در مرحله اول، کارتریج‌های جوهر چاپگر به دلیل خاصیت مایع بودن می‌توانند به راحتی بر روی انواع سطوح اعم از براق، مات یا پارچه‌ای رانده شوند. ثانیا، آنها مقرون به صرفه‌تر از کارتریج‌های تونر هستند. ثالثاً، کارتریج‌های جوهر چاپگر بهترین گزینه برای چاپ مداوم هستند. با این حال، اگر از کارتریج جوهری استفاده نکنید برای شما ضرر محسوب می‌شود. زیرا جوهر در کارتریج‌ها خشک می‌شود و کدر می‌شود. مهم است که فرکانس چاپ مورد نیاز را نیز در نظر بگیرید. اگر به چاپ زیاد و مداوم احتیاج دارید حتما از کارتریج‌های جوهری استفاده نمائید.

نکات مورد توجه در خرید کارتریج کانن مدل CL-441

  • قیمت جوهر مشکی ارزان‌تر از جوهرهای رنگی می‌باشند، پس قبل از خرید حتما به مورد استفاده خود دقت کنید که اگر موارد رنگی را نمی‌خواهید چاپ کنید، حتما کارتریج سیاه و سفید خریداری کنید. که بسیار مقرون به‌صرفه می‌باشد.
  • یکی از مواردی که هنگام خرید کارتریج کانن مدل CL- 441 باید به آن توجه کنید این است که، نوع کارتریج مناسب با پرینتر مصرفی شما باشد، اغلب روی جعبه کارتریج‌های جوهری، نوع پرینترهای سازگار با آن را قید می‌کنند. پس به نوشته‌های روی جعبه حتما دقت نمائید.
  • کارتریج جوهری به راحتی در محیط بازیافت می‌شوند. پس اگر سلامتی محیط زیست برایتان اهمیت دارد از کارتریج‌های جوهری خریداری کنید همچنین تهیه کردن این نوع کارتریج‌ها راحت‌تر می‌باشد.
  • اکثر کارخانه‌های تولیدکننده کارتریج‌های جوهری، داخل جعبه این محصول برگه ضمانت‌نامه قرار می‌دهند، پس برای اطمینان حتما این برگه را نگهداری کنید یا اینکه اطلاعات روی برگه را بخاطر بسپارید.
  • اگر در هنگام خرید کارتریج برای پرینتر خود، متوجه شدید که قیمت خرید کارتریج و قیمت خرید پرینتر جدید تفاوت چندانی ندارد، بهتر است پرینتر جدید خریداری نمائید.

زمان تعویض کارتریج کانن مدل CL-441 چه زمانی می‌باشد

  1. هنگامی که کارتریج کامل خالی شد و هنگام چاپ با بی‌رنگ چاپ شدن فایل‌ها مواجه شدید، زمان تعویض کارتریج فرا رسیده است.
  2. هنگامی که با روشن شدن چراغ هشداردهنده مواجه شدید، نسبت به شارژ کارتریج اقدام نمائید.

شارژ کارتریج کانن مدل CL-441

کانن
کانن

امروزه با افزایش قیمت‌ها و قیمت بالای کارتریج‌ها، کاربران برای مقرون به‌صرفه بودن به فکر شارژ کارتریج مصرفی خود افتاده‌اند. هرچند باید به این نکته توجه کنند که کارتریج کانن مدل CL- 441 شارژ شده اصلا عملکردی شبیه به کارتریج اصلی ندارد و مشکلاتی از جمله چاپ تعداد صفحات کمتر از کارکرد دستگاه، نشتی جوهر، مخلو شدن رنگها و … دارد. بنابراین بهتر است به فکر تعویض کارتریج باشید تا با آرامش به چاپ اسناد خود بپردازید. کارتریج مورد نظر از مواد مصرفی با کیفیت بالا ساخته شده و هر سه رنگ مورد نیاز خود را تولید می‌کند. توجه داشته باشید که میزان کارکرد واقعی کارتریج‌ به نوع سند بستگی دارد چه از نوع Inkjet  (جوهرافشان) و چه از نوع تونر (Toner) باشند، همچنین چاپ عکس در ابعاد بزرگ که قسمت بزرگی از صفحه‌ را پوشش می‌دهد. که سبب می‌شود تا صفحات بسیار کمتری را بتوانید به چاپ برسانید.

سخن آخر

در این مطلب ویژگی‌ها و معایب کارتریج کانن مدل CL-441 را بررسی کردیم. امید است با مطالعه این مطلب شما را در خرید کارتریج مناسب با نوع پرینتر خود آگاه کرده باشیم. همچنین در نظر داشته باشید همانطور که گفته شد تعویض کارتریج و خرید کارتریج کانن جدید از نظر کاردهی و کیفیت خیلی بهتر از شارژ کارتریج می‌باشد. هرچند که شارژ کارتریج مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *