سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

کارتریج کانن مدل pixma 445 مشکی

pixma 445 black

کارتریج کانن مدل pixma 445 مشکی

شرکت کانن Canon، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای ژاپنی می‌باشد که تولیداتی مانند دوربین‌های عکاسی، فیلمبرداری، دستگاه‌های چاپ و فتوکپی را روانه بازار می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم به یکی از محصولات برتر این شرکت یعنی کارتریج کانن مدل pixma 445 مشکی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین محصول کانن، کدام محصول بود؟

pixma 445 black
pixma 445 black

در سال 1934، میتارای و همکارانش اولین محصول شرکت کانن را روانه بازار کردند. این محصول دوربینی 35 میلی‌متری بود که با فروش فوق‌العاده‌ای مواجه شد. بطوریکه بنیانگذاران شرکت Canon در این امر متعجب شده بودند. همچنین در سال 1940 اولین دستگاه عکسبرداری اشعه ایکس را در بازار عرضه کردند. این کار، نقش مؤثری در پیشگیری از همه‌گیر شدن بیماری سل در ژاپن داشت.

اکنون قصد داریم در این مطلب، به بررسی کارتریج کانن مدل pixma 445 مشکی بپردازیم. همچنین ویژگی‌ها و مشخصات کلی این محصول شرکت کانن را به شما خواهیم گفت.

کارتریج کانن مدل Pixma 445 مشکی

pixma 445 black
pixma 445 black

شرکت کانن علاوه بر تولید دستگاه‌های فتوکپی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، به تولید تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به هر دستگاه نیز پرداخته است. یکی از این محصولات تولید کارتریج کانن مدل pixma 445 مشکی می‌باشد. که به ویژگی‌های این محصول می‌پردازیم.

کارتریج یکی از قسمت‌های بسیار با اهمیت، دستگاه پرینتر می‌باشد. این قطعه از مجموعه اجزای دیگری مثل: هد، درام، غلتک تشکیل شده است. که هرکدام وظیفه مربوط به خود را انجام می‌دهند. برای کارایی بهتر و عمر مفید کارتریج، نباید به هیچکدام از این قسمت‌ها و اجزاء آسیبی وارد شود.

کارتریج کانن مدل pixma 445 مشکی ، سازگار با دستگاه‌های Canon PixmaMG3050،  Canon PixmaMG3050 Series،. Canon PixmaMG2920،  Canon PixmaMG2540، Canon PixmaMG2400. Series، Canon PixmaMG2440،. Canon PixmaMG2450،  Canon PixmaIP2840 می‌باشد.

سری Canon Pixma به گونه‌ای طراحی شده است که برای نیازهای روزمره چاپ، فتوکپی و اسکن هر روز آسان‌تر باشد. همچنین با چاپ 180 برگ شما شاهد پیغام تمام شدن جوهر کارتریج خواهید بود. زیرا کارکرد این محصول برابر با 180 برگ می‌باشد، برای پرکردن یا شارژ کارتریج، نیازمند جوهر مخصوص پرینترهای چاپ عکس می‌باشید.

جوهر کارتریج Pixma 445 مشکی، 2/2  برابر نسبت به جوهرهای استاندارد دیگر کارایی دارد. معمولا برای چاپ اسناد و نوشته‌ها که نیاز به وضوح بیشتر دارند از جوهرهای رنگی استفاده می‌شود.

نکات مهم در تعمیرات و نگهداری کارتریج Pixma445 مشکی

pixma 445 black
pixma 445 black
  1. یکی از مواردی که در هنگام خرابی یا اختلال دستگاه، باید به آن توجه شود، این است که حین تعمیرات آسیبی به دستگاه وارد نشود. پس توصیه می‌شود برای تعمیر کارتریج کانن Pixma 445 مشکی، حتما به نمایندگی‌ کانن در سراسر کشور مراجعه نمائید.
  2. در هنگام تمام شدن تونر موجود در کارتریج، به کیفیت و مواد تهیه تونر دقت نمائید. همانطور که می‌دانید تونر، پودر خاصی است که از ترکیب پودر کربن، پلیمرخاص، پلی‌استر، رزین و اکسیدآهن، با فشردگی و غلظت زیاد تشکیل شده است. بنابراین هرچه کیفیت تونر مورد استفاده بهتر باشد، کیفیت چاپ بهتر می‌باشد.
  3. به محض تمام شدن کارتریج، آن را خارج کرده و در پلاستیک قرار دهید. اگر این کار را انجام ندهید کارتریج کانن خشک می‌شود و دیگر نمی‌توانید با شارژ مجدد از آن استفاده کنید.
  4. اگر نتوانستید کارتریج را شارژ کنید، بهتر است نوار کاغذی موجود را حداقل هفته‌ای یکبار خیس کنید.

معایب کارتریج کانن مدل pixma 445

pixma 445 black
pixma 445 black

شرکت کانن در نظرسنجی که برای این پرینتر در سایت خود قرار داده است. با مطالعه نظر کاربران در مورد این محصول به یک سری معایب در مورد این کارتریج رسیده است. اغلب کاربران به قیمت بالا و خشک شدن زود هنگام جوهر و چاپ خیلی پررنگ این دستگاه اتحاد نظر داشته‌اند.

چرا Canon Pixma دو کارتریج مشکی دارد؟

شاید شما هم با مواجه شدن به کارتریج‌های سری Pixma کانن، به ایین سوال برسید که چرا این کارتریج‌ها دو مخزن جوهر دارند، باید بگوییم دو مخزن جوهر سیاه اهداف متفاوتی دارند . در نتیجه برای انواع مختلف چاپ استفاده می‌شوند. مخزن بزرگتر جوهر سیاه یک جوهر مبتنی بر رنگدانه است و هنگام چاپ کاغذ ساده برای چاپ سند شما استفاده می‌شود.

همچنین مخزن جوهر کوچکتر یک جوهر مبتنی بر رنگ است و هنگام چاپ عکس، انجام چاپ دوبلکس (دو طرفه) و انتخاب نوع کاغذی غیر از کاغذ معمولی (به عنوان مثال پاکت نامه‌ها، برچسب‌ها، کاغذ عکس و غیره) استفاده می‌شود. از جوهر سیاه کوچکتر هنگام چاپ برخی صفحات وب و فایل‌های PDF که دارای کد برای استفاده از جوهر رنگی هستند، استفاده می‌شود. حتی اگر گزینه خاکستری یا سیاه فقط انتخاب شده باشد.

به همین ترتیب، وقتی مخزن جوهر سیاه کوچکتر تمام می‌شود، شما قادر به استفاده از مخزن جوهر سیاه بزرگتر در جای خود نخواهید بود. مگر اینکه بتوانید متن را در برجسته کنید و آن را به تمام متن سیاه تغییر دهید. اگر مخزن بزرگتر جوهر سیاه تمام شود و شما هنوز هم نیاز به چاپ داشته باشید، با برجسته‌سازی متن در سند خود و تغییر همه آن به رنگ دیگری غیر از سیاه، از مخزن جوهر سیاه کوچکتر و مخازن جوهر رنگی دیگر برای ساخت متن می‌توانید استفاده کنید.

آیا می توانید کارتریج های جوهر Canon Pixma را دوباره پر کنید؟

pixma 445 black
pixma 445 black

خوشبختانه اکثر کارتریج‌های کانن قابل شارژ هستند و با تعویض جوهر خود می‌توانید در هزینه مصرفی خود صرفه‌جویی کنید. در صورت داشتن ابزار صحیح، بارگیری مجدد کارتریج‌های Canon آسان است. با داشتن یک کیت پر کردن مجدد می‌توانید به راحتی خودتان این کار را انجام دهید. ضمن اینکه این کارتریج‌ها که قابل شارژ شدن مجدد هستند، برای کاربرانی که مصارف غیر از مصرف خانگی دارند مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. ولی باید مراقب باشید به دستگاه اصلی آسیبی وارد نشود.

کلام آخر

در اینجا به نقد و بررسی کارتریج کانن مدل Pixma 445 پرداختیم، توجه کنید اگر شما می‌خواهید در صورت اتمام جوهر، هشدارها را غیرفعال کنید، می‌توانید با فشار دادن و پایین نگه داشتن حداقل دکمه STOP / RESET چاپگر به مدت 7 ثانیه،  عملکرد تشخیص سطح جوهر چاپگر را به طور موقت غیرفعال کنید. سپس آن را رها کنید. برای اینکه هشدار جوهر کم به طور کامل برداشته شود. باید این روش را برای هر یک از مخازن جوهر که نشان می‌دهد کم است یا از جوهر خارج شده است، انجام دهید. هنگامی که کارتریجی که دارای مخزن کم است و خاموش شده است، جایگزین مخزن جوهر اصلی پرینتر می‌شود، تشخیص سطح جوهر چاپگر دوباره فعال می‌شود و با پیغام هشدار روبرو خواهید شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *