سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

بهترین اسکنر ارزان

بهترین اسکنر ارزان

پس از دور جدیدی از آزمایش، Canon CanoScan LiDE 300 جایگزین LiDE 220 که اکنون متوقف شده است، به عنوان انتخاب برتر ما شده است. Epson Perfection V550 انتخاب ما برای افرادی است که می خواهند فیلم را اسکن کنند.

آوریل 2019

ما تقریباً 70 ساعت را صرف آزمایش اسکنرهای تخت ارزان قیمت کرده‌ایم و متقاعد شده‌ایم که Canon CanoScan LiDE 300 بهترین اسکنر برای کاربران روزمره است. اگرچه سریع‌ترین یا قوی‌ترین اسکنر نیست، اما با کیفیت تصویر فوق‌العاده خارج از جعبه و تنظیمات ساده، اندازه جمع‌وجور، وزن سبک و قیمت پایین به نقطه‌ای دلپذیر می‌رسد که آن را در یک کلاس خاص قرار می‌دهد. .

Canon CanoScan LiDE 300

بهترین اسکنر ارزان

راه‌اندازی ساده، استفاده ساده، و قادر به تولید اسکن‌های فوق‌العاده در خارج از جعبه، LiDE 300 اسکنر ارزان قیمت ما است.

اگرچه LiDE 300 عضو جوان مجموعه Canon است، اما رزولوشن کافی، اسکن‌های سریع و تمام ویژگی‌های نرم‌افزاری مشابه با پایداری گران‌تر خود را ارائه می‌دهد. در آزمایش‌های ما، نتایج بسیار خوبی با محتوای بسیار متنوع، از اسناد اداری و عکس‌ها گرفته تا کتاب‌ها و نقاشی‌های کودکان به دست آورد. ما همچنین از راه اندازی ساده، یک سیم و طراحی فشرده و سبک آن خوشمان آمد. شما باید با نرم‌افزار منسوخ و نامرتب Canon دست و پنجه نرم کنید، اما این نرم‌افزار برای اسکنرها برابری می‌کند—و در واقع بهتر از چیزی است که از رقیب اصلی کانن، اپسون دریافت می‌کنید.

همچنین عالی

Epson Perfection V550

بهترین اسکنر فیلم ارزان

این سریع‌ترین یا دقیق‌ترین اسکنر برای کارهای روزمره نیست، اما اگر فیلم‌های زیادی برای بایگانی داشته باشید، کارایی مضاعف را با نتایج خوب انجام می‌دهد.

اگر می خواهید فیلم را با یک تخت مسطح اسکن کنید، اپسون تنها بازی در شهر است و Perfection V550 بهترین گزینه برای شماست. اسکن‌های فیلم چه با نگاتیو یا اسلاید کار می‌کنید عالی به نظر می‌رسند، و فناوری ICE دیجیتال اپسون کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد که حتی سلولوئید قدیمی و خراشیده را به دوران مدرن وارد می‌کند. با این حال، V550 به سرعت LiDE 300 نیست و کیفیت تصویر آن را در تنظیمات پیش فرض چندان دوست نداریم. وضعیت نرم افزار نیز مشکوک است، زیرا نرم افزار مهم قابل دانلود نیست و باید از CD-ROM موجود نصب شود.

بهترین اسکنر ارزان

Canon CanoScan LiDE 300

بهترین اسکنر ارزان

راه‌اندازی ساده، استفاده ساده، و قادر به تولید اسکن‌های فوق‌العاده در خارج از جعبه، LiDE 300 اسکنر ارزان قیمت ما است.

بهترین اسکنر ارزان

Epson Perfection V550

بهترین اسکنر فیلم ارزان

این سریع‌ترین یا دقیق‌ترین اسکنر برای کارهای روزمره نیست، اما اگر فیلم‌های زیادی برای بایگانی داشته باشید، کارایی مضاعف را با نتایج خوب انجام می‌دهد.

گزینه های خرید

دنبال چیز دیگری می گردید؟

  • بهترین اسکنر اسناد قابل حمل
  • بهترین چاپگرهای ارزان قیمت
  • بهترین چاپگرهای همه کاره

چرا باید به من اعتماد کنی

بیش از یک دهه است که در مورد هر چیزی که به تصویربرداری مربوط می شود – از جمله دوربین ها، چاپگرها و اسکنرها – می نویسم و ​​از داخل و خارج از خط تولید هر سازنده اطلاع دارم. در آن دوره، من صاحب چندین اسکنر مسطح بوده‌ام و از آنها برای همه چیز، از تحقیقات دانشگاهی گرفته تا آرشیو کردن فیلم و چاپ استفاده کرده‌ام. Wirecutter از سال 2013 اسکنرها را پوشش می دهد و ما مجموعاً بیش از 65 ساعت تحقیق و آزمایش را برای یافتن بهترین و قابل اطمینان ترین مدل ها ثبت کرده ایم.

یک سند کوچک روی صفحه تخت Canon CanoScan LiDE 300
بهترین اسکنر ارزان

چه کسی باید یک اسکنر تخت ارزان قیمت بگیرد

در عصر برنامه‌های اسکن گوشی‌های هوشمند ، چاپگرهای همه‌کاره مقرون‌به‌صرفه ، و اسکنرهای اسناد قابل حمل که می‌توانند در یک کیسه پیام‌رسان جا شوند، اسکنرهای تخت مستقل در حال تبدیل شدن به یک محصول خاص هستند. سازندگان اسکنر نیز کار زیادی برای جذاب کردن آنها انجام نمی دهند. اکثر مدل هایی که امروز می توانید بخرید چندین سال از عمر آنها می گذرد و برخی از آنها یک دهه است که در دسترس هستند. آن‌ها Wi-Fi داخلی ندارند و نمی‌توانند بدون انتقال فایل‌ها به رایانه‌تان، در فضای ابری اسکن کنند. بیشتر نرم افزارهای آن ها به نظر می رسد که در اواخر هزاره نوشته شده باشد. با این وجود، این دایناسورها هنوز هم بهترین انتخاب برای چند نوع خاص از کاربران هستند.

  • افرادی که نیاز به اسکن با وضوح بسیار بالا دارند: برنامه‌های اسکن موبایل از نظر وضوح توسط دوربین دستگاه شما محدود هستند و کیفیت تصویر معمولاً کمی بیشتر از قابل استفاده است. (ناگفته نماند که وابسته به یک دست ثابت است.) اسکنرهای اسناد قابل حمل و تخت های مسطح چاپگر همه کاره اسکن هایی با ظاهر بهتر تولید می کنند اما معمولاً به وضوح 600 یا 1200 dpi محدود می شوند. تخت های تخت مستقل می توانند تا 6400 نقطه در اینچ را افزایش دهند که سطح بسیار بالاتری از جزئیات را ارائه می دهد.
  • کسانی که مواد ظریف یا ضخیم را اسکن می کنند: اسکنرهای اسناد قابل حمل سریع و راحت هستند، اما تغذیه کننده های خودکار آنها خطر جدی برای موارد گرانبها مانند اسناد تاریخی و پروژه های کودکان ایجاد می کند. حتی اسکنر عکس قابل حمل پیشنهادی ما می تواند به عکس های قدیمی یا گران قیمت آسیب برساند. در این موارد، یک اسکنر مسطح با ساییدگی و پارگی کمتر در نمونه های اصلی، نتایج بهتری را ارائه می دهد. تخت مسطح – چه مستقل و چه به عنوان بخشی از یک چاپگر همه کاره – همچنین تنها انتخاب برای مواد ضخیم مانند کتاب و مجلات است.
  • علاقه مندان به عکاسی، به ویژه آنهایی که فیلم می گیرند: در حالی که اسکنرهای عکس قابل حمل می توانند انبوهی از چاپ ها را پاره کنند، اما با وضوح بالایی مانند تخت های مسطح اسکن نمی کنند. و وقتی صحبت از نگاتیو و اسلاید فیلم می شود، اسکنر تخت تنها راه با قیمت مناسب است. اسکنرهای اختصاصی فیلم تقریباً دو برابر قیمت دارند و انعطاف پذیری را که یک تخت مسطح ارائه می دهد را ندارند، بنابراین ما آنها را فقط به کسانی توصیه می کنیم که فقط فیلم را اسکن می کنند یا آنقدر کیفیت بالا می خواهند که مایل به ایجاد فضایی در دفتر خود باشند. برای دو اسکنر

اگر در این دسته بندی ها قرار نمی گیرید، یک چاپگر همه کاره که هم یک تغذیه کننده خودکار اسناد و هم یک اسکنر تخت دارد احتمالاً خرید معقول تری است. و اگر قبلاً صاحب یک اسکنر تخت هستید که در یک دهه گذشته ساخته شده است، تقریباً مطمئناً هیچ دلیلی برای ارتقاء وجود ندارد. این دسته از مدت‌ها پیش هیچ نوآوری جدیدی که ارزش ذکر کردن داشته باشد ندیده است.

چطور انتخاب کردیم

نمای جانبی Canon CanoScan LiDE 300 که در بالای Epson Perfection V550 قرار گرفته است.
بهترین اسکنر ارزان

اسکنرهای تخت مسطح ماشین های پیچیده ای نیستند و از مدلی به مدل دیگر تفاوت چندانی ندارند. با این حال، برخی از ویژگی‌ها وجود دارد که باعث می‌شود بهترین اسکنرها از همتایان خود متمایز شوند.

  • وضوح کافی: یک اسکنر مسطح خوب باید بتواند تصاویر را با وضوح بالا، معمولاً 2400 dpi یا بالاتر، بدون استفاده از درون یابی نرم افزاری برای افزایش مصنوعی تعداد پیکسل، ثبت کند.
  • نتایج خوب: وضوح بالا لزوماً به این معنی نیست که اسکن های شما خوب به نظر می رسند. یک اسکنر عالی همچنین رنگ دقیقی تولید می‌کند، جزئیات واضح (اما نه خیلی واضح) را ارائه می‌کند و بافت آیتم‌های چندرسانه‌ای را به‌طور قابل اعتمادی ثبت می‌کند. همچنین باید بتواند بدون در نظر گرفتن نوع موردی که اسکن می‌کنید، از جمله اسناد اداری، عکس‌ها، کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات، کلاژها و موارد دیگر، نتایجی زیبا ایجاد کند. و در حالت ایده‌آل باید همه این کارها را در تنظیمات پیش‌فرض انجام دهد، زیرا همه در ویرایش تصویر مهارت کافی ندارند.
  • اسکن سریع (ish): از آنجایی که باید رسانه خود را به صورت دستی تعویض کنید، یک اسکنر تخت هرگز به سرعت یک اسکنر اسناد قابل حمل یا چاپگر همه کاره نخواهد بود. این امر اسکن سریع را مهم تر می کند. سریع‌ترین تخت‌هایی که دیده‌ایم ادعا می‌کنند سرعت 8 ثانیه در هر صفحه در 300 نقطه در اینچ (یک وضوح معمولی برای اسناد اداری) است، بنابراین ما به دنبال سرعت‌هایی در جایی در آن مکان هستیم.
  • نرم افزار با کیفیت: بیشتر نرم افزارهای اسکنر قدیمی هستند، زیرا اکثر اسکنرهای موجود امروزی واقعا قدیمی هستند. گفته می‌شود، باید با سیستم‌عامل‌های امروزی کار کند – به‌ویژه ویندوز 10 و MacOS 10.14 Mojave، اما لینوکس نیز خوب خواهد بود. همچنین حداقل باید کاربردی باشد، اما ما به اسکنرهایی که استفاده از نرم افزار آنها دردناک نیست امتیاز جایزه می دهیم.
  • کنترل‌های فیزیکی کاربرپسند: اکثر اسکنرهای تخت دارای چندین دکمه هستند که برای انجام کارهای خاص طراحی شده‌اند، مانند اسکن به یک فایل PDF یا اسکن به ایمیل.
  • تشخیص متن قابل اعتماد: اگرچه ما یک اسکنر اسناد قابل حمل را برای کسانی که قصد دارند تعداد زیادی کاغذ را اسکن کنند توصیه می کنیم، این احتمال وجود دارد که حتی عکاسان هاردکور و اسکرپ بوک ها هم نیاز به اسکن متنی داشته باشند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، یک تخت خوب باید بتواند زبانی را که اسکن می کند تفسیر کند و آن را به متن قابل جستجو تبدیل کند. در آزمایش اسکنر اسناد قابل حمل و برنامه اسکن موبایل، ما به دنبال نرخ موفقیت 90 درصدی بودیم و از دیدن نتایج مشابه از این دستگاه‌ها به وجد خواهیم آمد.
  • طراحی جمع و جور و سبک: از آنجایی که اکثر اسکنرهای تخت برای اسکن اسناد با اندازه قانونی طراحی شده اند، همه آنها تقریباً همان ردپایی را روی میز اشغال می کنند – عرض کمی کمتر از یک پا و طول آن یک فوت و نیم. با این حال، طرح‌های باریک‌تر و سبک‌تر بهتر هستند زیرا نگهداری ماشین‌ها را آسان‌تر می‌کنند. برخی حتی دارای پایه هستند تا بتوان آنها را در کنار خود نصب کرد و در حین استفاده از فضای گرانبهای بیشتری برای میز صرفه جویی کرد. با این حال، اسکنرهایی که قابلیت فیلمبرداری دارند، به دلیل منبع نور داخلی در درب، حجیم‌تر و سنگین‌تر هستند.

ما جستجوی خود را با لیستی از 14 مدل فعلی از معدود مارک هایی که در حال حاضر اسکنرهای تخت ارزان می سازند آغاز کردیم: Canon، Epson، HP، و Plustek. مدل‌هایی را که هزینه بیشتری نسبت به آنچه که کاربر معمولی مایل به پرداخت آن است (حدود 200 دلار)، مدل‌هایی با حداکثر وضوح غیرمعمول پایین (از بین بردن چند دستگاهی که فقط می‌توانند با 600 یا 1200 dpi اسکن کنند) و مدل‌هایی که اغلب در خرده فروشان عمده در دسترس نبودند.

این باعث شد که ما فقط چهار مدل را آزمایش کنیم. دو مورد از آنها با ایده ما در مورد یک اسکنر ارزان همه منظوره مطابقت دارند: Canon CanoScan LiDE 300 و LiDE 400 . برای علاقه مندان به فیلم، ما همچنین تصمیم گرفتیم که انتخاب کنونی خود، Epson Perfection V550 را در مقابل نسبت کمی قدیمی تر اما با مشخصات بالاتر آن، V600 دوباره آزمایش کنیم .

چطور تست کردیم

بهترین راه برای آزمایش یک اسکنر، اسکن بسیاری از محتوای مختلف، بارها و بارها، با وضوح های مختلف و در فرمت های فایل مختلف است. پس این دقیقاً همان کاری است که ما انجام دادیم. با استفاده از MacBook Pro دارای MacOS 10.14 Mojave و رایانه رومیزی دارای ویندوز 10، موارد زیر را اسکن کردیم:

  • فرم IRS 1099
  • یک سند اداری معمولی که هم شامل متن و هم گرافیک رنگی است
  • نمودار تست لنز
  • یک عکس براق 8.5 در 11 اینچی
  • چندین صفحه از یک کتاب شومیز قدیمی
  • نگاتیوهای فیلم 35 میلی متری
  • فیلم اسلاید

این موارد به ما اجازه می‌دهد خروجی هر اسکنر را از نظر وضوح، حفظ جزئیات، دقت رنگ و تشخیص متن بسنجیم. ما همچنین به دنبال هرگونه نقص قابل توجه، مانند نواربندی در نواحی تک رنگ، مصنوعات ناشی از تیز کردن بیش از حد، و الگوهای موآر بودیم . هنگام اسکن اسناد متنی و عکس های چاپ شده، ما با رزولوشن 300 و 600 نقطه در اینچ اسکن می کردیم. ما عکس‌ها را به‌عنوان فایل‌های JPG و اسناد متنی را به صورت PDF و JPG ذخیره کردیم. برای فیلم، ما با 600 و 6400 نقطه در اینچ اسکن کردیم و نتایج را به صورت JPG ذخیره کردیم. ما همچنین فرمت‌های فایل دیگر هر اسکنر (مانند TIFF، PNG، و PDF چند صفحه‌ای) را حداقل یک بار آزمایش کردیم، فقط برای اینکه مطمئن شویم طبق انتظار کار می‌کنند.

از آنجایی که سرعت اهمیت دارد، ما توجه داشته ایم که هر اسکنر چقدر طول می کشد تا اسناد متنی، عکس ها و اسکن های فیلم را با وضوح بالا ذخیره کند، مخصوصاً زمان سپری شده بین زدن دکمه اسکن تا فایلی که در فایل منیجر ظاهر می شود را ضبط می کند. ما آن زمان ها را با مشخصات سازنده ها مقایسه کردیم تا مطمئن شویم که آنها بازی نمی کنند.

برای ارزیابی تشخیص متن، ما از هر دستگاه برای اسکن صفحه اول داستان کوتاه لذت‌بخش شوم «جنگ زیر درخت» به‌عنوان PDF استفاده کردیم، نرم‌افزار تشخیص کاراکتر نوری (OCR) را روی آن اجرا کردیم و سپس نتایج را مقایسه کردیم.

فراتر از OCR، ما زمان زیادی را صرف گشتن در نرم افزار اسکن همراه کردیم تا احساس کنیم که استفاده طولانی مدت چقدر لذت بخش یا دردناک خواهد بود. برای تغییر وضوح اسکن باید روی چند منو کلیک کنید؟ چقدر می توانید نام فایل ها را سفارشی کنید؟ آیا انبوهی از اعلان‌های مزاحم ظاهر می‌شود؟

و البته ما توجه داشتیم که راه اندازی هر اسکنر چقدر آسان یا دشوار است، هم از نظر جعبه گشایی فیزیکی و هم از نظر یافتن، دانلود و نصب نرم افزار. آیا می توانید تمام برنامه های مشابهی را که در CD-ROM (به طور فزاینده بی فایده) موجود است، از وب سایت سازنده دریافت کنید؟

انتخاب ما: Canon CanoScan LiDE 300

Canon CanoScan LiDE 300 روی میز
بهترین اسکنر ارزان

بهترین اسکنر ارزان

Canon CanoScan LiDE 300

بهترین اسکنر ارزان

راه‌اندازی ساده، استفاده ساده، و قادر به تولید اسکن‌های فوق‌العاده در خارج از جعبه، LiDE 300 اسکنر ارزان قیمت ما است.

Canon CanoScan LiDE 300 سریعتر، کوچکتر و سبکتر از اکثر اسکنرهای رقیب است و کیفیت تصویر بهتری را در تنظیمات پیش فرض تولید می کند. نرم افزار کانن علیرغم طراحی بدشکل خود، هم بر روی ویندوز و هم در مک کار می کند و مجموعه ای از تنظیمات قابل تغییر را برای برآورده ساختن افراد ناب با کیفیت تصویر ارائه می دهد. راه‌اندازی نمی‌تواند ساده‌تر باشد، زیرا اسکنر از یک سیم برای برق و داده‌ها استفاده می‌کند و حتی دکمه روشن/خاموش هم ندارد. آزمایش‌های ما نشان داد که LiDE 300 با اسناد و عکس‌ها به همان اندازه خوب عمل می‌کند و می‌تواند با چیزهای ضخیم‌تری مانند کتاب و مجلات کار کند. نمی‌تواند نگاتیوهای عکس را اسکن کند، و قابلیت‌های تشخیص متن آن نمی‌تواند با یک اسکنر اسناد قابل حمل رقابت کند، اما در کل بهترین (یا حداقل خسته‌کننده) اسکنر است که ما پیدا کرده‌ایم.

اگرچه LiDE 300 اسکنر با بالاترین وضوحی نیست که ما آزمایش کرده‌ایم، اما LiDE 300 می‌تواند با رزولوشن 2400 نقطه در اینچ اسکن کند، و ما فکر می‌کنیم که در مورد اسناد اداری معمول، عکس‌ها و حتی برخی کاربردهای تخصصی، جزئیات برای اکثر مردم بیش از اندازه کافی خواهد بود. اما قبل از خرید این اسکنر، توجه داشته باشید که نرم افزار اسکن کانن از ذخیره فایل های بزرگتر از 100 مگابایت خودداری می کند، که اسکن اکثر عکس ها و اسناد با وضوح فوق العاده بالا را رد می کند. یک عکس متوسط ​​4 در 6 اینچی که با وضوح 2400 نقطه در اینچ اسکن می شود، یک فایل عظیم JPG با حجم 381 مگابایت را به همراه دارد و یک عکس استاندارد پولاروید به 282 مگابایت می رسد. در نهایت، این بدان معناست که بالاترین وضوح LiDE 300 واقعاً فقط برای موارد بسیار کوچک مانند تمبر مفید است. حتی کارت های بیسبال هم خیلی بزرگ هستند. (شایان ذکر است که اپسون همچنین با اسکنرهای خود محدودیت هایی را برای اندازه اسکن قائل می شود.

اسکن‌های آزمایشی ما از عکس‌ها در رزولوشن‌های روزانه مانند ۳۰۰ و ۶۰۰ نقطه در اینچ، رنگ و کنتراست واقعی را با وضوح افزایش یافته اما نه زیاد نشان دادند. به‌طور پیش‌فرض، IJ Scan Utility و برنامه همراه و پیشرفته‌تر ScanGear شارپینگ (به شکل ماسک غیرشارپ ) روشن هستند، اما اگر ظاهر نرم‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توان آن را خاموش کرد. با روشن کردن وضوح، سطح کمی از نویز تصویر نیز افزایش می یابد، اما ما آن را به نرمی غیر طبیعی ایجاد شده توسط الگوریتم های کاهش نویز مدل های رقیب ترجیح می دهیم. LiDE 300 همچنین اسناد اداری را با همان توجه به جزئیات، ارائه متن واضح و گرافیک های پر جنب و جوش اما نه بیش از حد اشباع شده، ثبت می کند.

سندی که با LiDE 300 اسکن شده است
اسناد متنی اسکن شده مانند این فرم IRS 1099 با وضوح‌های روزمره مانند 300 و 600 نقطه در اینچ واضح و تمیز ظاهر می‌شوند.
یک نمودار رنگی اسکن شده با LiDE 300
در این سند اداری، LiDE 300 متن واضح، طیف وسیعی از رنگ‌ها و گرادیان‌های صاف را بدون تیز کردن، اشباع بیش از حد، یا ایجاد پوسته‌سازی (رنگ‌های لکه‌دار در جایی که باید گرادیان‌های صاف وجود داشته باشد) ثبت می‌کند.
صفحات یک کتاب باز اسکن شده با LiDE 300
این صفحات از “جنگ زیر درخت” جین وولف (در مجموعه 1989 گونه های در معرض خطر) تصحیح ناودان عالی LiDE 300 را نشان می دهد و سایه های بین صفحات را از بین می برد.
یک عکس براق اسکن شده با LiDE 300
این اسکن عکس براق ممکن است در ابتدا بی‌صدا باشد، اما ما ظاهر خنثی‌تری را ترجیح می‌دهیم که بتواند بعداً تنظیم شود، برخلاف نمایه مصنوعی متضاد و اشباع شده که جزئیات را از بین می‌برد. 

در آزمایش‌های ما، LiDE 300 یک سند اداری معمولی سیاه و سفید را در حدود 10 ثانیه در 300 نقطه در اینچ یا 30 ثانیه در 600 نقطه در اینچ اسکن کرد. عکس‌های رنگی براق با اندازه حرف ۱۲ و ۴۱ ثانیه با وضوح یکسان طول کشید. این بسیار سریع‌تر از Epson V550 است که 16 ثانیه برای اسکن متن و عکس‌ها با رزولوشن 300 نقطه در اینچ و 48 ثانیه در 600 نقطه در اینچ طول می‌کشد، اما چند ثانیه کندتر از گران‌تر Canon LiDE 400 است.

نمای کناری LiDE 300 که دکمه های فیزیکی آن را نشان می دهد
دکمه های فیزیکی LiDE 300 انجام کارهای اساسی را ساده می کند. 

شیشه صفحه ای LiDE 300 دارای حداکثر مساحت قابل اسکن 8.5 در 11.7 اینچ است که دقیقا همان چیزی است که اکثر رقبا ارائه می دهند. اگر می‌خواهید چیزی بزرگ‌تر از آن را اسکن کنید، می‌توانید از حالت Stitch در IJ Scan Utility استفاده کنید تا آن را تکه تکه کنید و سپس قطعات را در یک فایل بزرگ‌تر مونتاژ کنید. به طور مشابه، می توانید با اسکن کردن حداکثر چهار مورد کوچکتر (مانند عکس های اندازه کیف پول) به طور همزمان و ذخیره آنها به عنوان فایل های جداگانه، کمی در زمان صرفه جویی کنید. خوب است اگر یک دکمه اسکنر اختصاصی برای حالت Stitch وجود داشته باشد، اما دسترسی به آن به اندازه کافی ساده است.

نمای کابلی که به پورت USB LiDE 300 وصل شده است
LiDE 300 هم برق را دریافت می کند و هم داده ها را از طریق یک کابل USB ارسال می کند. 

طراحی فیزیکی LiDE 300 بسیار ساده است، با یک پورت Micro-USB برای برق و داده. در قسمت جلو، چهار دکمه را خواهید دید که می‌توانند برای گزینه‌های مختلف اسکن سریع استفاده شوند. اولین اسکن به یک PDF. دومین (Auto Scan) سعی می کند نوع محتوایی را که اسکن می کنید شناسایی کرده و آن را با نوع فایل مناسب ذخیره کند. سومین (کپی) محتوای شما را اسکن می کند و سپس به طور خودکار آن را روی چاپگر شما چاپ می کند. و آخرین (ارسال) اسکن شما را به یک ایمیل متصل می کند یا آن را در سرویس های وب انتخابی شما از جمله Evernote، Adobe Acrobat DC، Box، Dropbox یا OneDrive آپلود می کند. همه این دکمه‌ها را می‌توان برای استفاده از وضوح، اندازه کاغذ، تنظیمات رنگ و گزینه‌های پس از پردازش از طریق Canon IJ Scan Utility پیکربندی کرد.

ایراداتی دارد اما معامله شکن نیست

LiDE 300 برای افرادی که نیاز به اسکن سریع چیزهای زیادی دارند یا برای افرادی که می خواهند نگاتیو یا اسلاید فیلم را اسکن کنند عالی نیست. برای اسکن با حجم بالا، واقعاً یک اسکنر اسناد قابل حمل یا یک چاپگر همه کاره با تغذیه خودکار اسناد می خواهید . و در مورد فیلم، ما یک انتخاب برای آن نیز داریم.

نرم افزار تشخیص متن Canon (که در IJ Scan Utility ساخته شده است) متوسط ​​است. نتایج OCR آن بسیار کمتر از آنچه از یک اسکنر اسناد قابل حمل متوسط ​​دریافت می کنید قابل اعتماد است و ممکن است حتی با یک برنامه اسکن گوشی هوشمند همخوانی نداشته باشد. با این حال، اگر OCR برای گردش کار شما بسیار مهم است، برنامه های شخص ثالث از شرکت هایی مانند ABBYY و Adobe وجود دارند که نتایج بهتری را برای شما به ارمغان می آورند. در حالی که نرم افزار ABBYY همراه با Epson Perfection V550 بسیار برتر از راه حل کانن است، اما برای اکثر خریداران غیرقابل دسترس خواهد بود زیرا فقط در CD-ROM همراه با اسکنر موجود است.

در حالی که نسبت به تخت‌های تخت اپسون که آزمایش کردیم، که به لطف منابع نور درون درپوشی که برای اسکن نگاتیوهای فیلم استفاده می‌شوند، بسیار سبک‌تر و باریک‌تر هستند، LiDE 300 تنها از نظر ردپایی که روی میز شما اشغال می‌کند کمی کوچک‌تر است. و برخلاف LiDE 400 گران‌تر، شامل نمی‌شود و برای پایه پایه طراحی نشده است، بنابراین نمی‌توانید آن را در حالت عمودی قرار دهید تا در حین استفاده صرفه‌جویی شود (البته می‌توانید آن را در کنار خود ذخیره کنید. عدم استفاده از آن). ما این را یک نقص جدی نمی‌دانیم، اما اگر فضای میز شما محدود باشد باید در نظر بگیرید.

سوئیچ باز کردن قفل در LiDE 300
فراموش نکنید که آن سوئیچ را باز کنید. 

در ابتدا، ما برای اسکن LiDE 300 در مک بوک خود با مشکل مواجه شدیم. نگرانی‌های ما زمانی عمیق‌تر شد که دیدیم بررسی‌های آمازون برای LiDE 300 و 400 مملو از شکایات در مورد سازگاری Mac است. با این حال، به زودی متوجه شدیم که این اسکنرها به خوبی با مک کار می کنند. مشکل یک مکانیسم قفل است که برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه در حین حمل و نقل طراحی شده است. اسکن کردن در ویندوز با قفل فعال منجر به پیام خطایی می شود که به شما می گوید قفل آن را باز کنید. IJ Scan Utility Lite Canon برای Mac آن پیام را تولید نمی کند، بنابراین راهی برای تشخیص مشکل وجود ندارد. اخلاقیات داستان: به محض اینکه اسکنر خود را از جعبه خارج کردید، آن سوئیچ را باز کنید (در قسمت پشتی پایین اسکنر).

مانند سایر تخت های مسطح که آزمایش کردیم، LiDE 300 دارای اتصال بی سیم داخلی نیست. اگرچه سال 2019 است و تقریباً همه چیز در خانه شما دارای Wi-Fi است، این واقعاً یک گناه کبیره نیست. پس از همه، شما باید به صورت دستی هر قسمت از محتوایی را که وارد اسکنر می شود تغییر دهید، بنابراین باید نزدیک دستگاه بمانید. با این حال، ما همیشه ترجیح می‌دهیم تا جایی که ممکن است سیم‌های کمتری روی میزمان به هم ریخته باشد، بنابراین اگر اسکنرهای آینده دارای Wi-Fi باشند، خوشحال می‌شویم.

همچنین عالی: Epson Perfection V550

Epson Perfection V550 روی میز
بهترین اسکنر ارزان

بهترین اسکنر ارزان

Epson Perfection V550

بهترین اسکنر فیلم ارزان

این سریع‌ترین یا دقیق‌ترین اسکنر برای کارهای روزمره نیست، اما اگر فیلم‌های زیادی برای بایگانی داشته باشید، کارایی مضاعف را با نتایج خوب انجام می‌دهد.

اگر به یک اسکنر تخت برای اسناد و عکس های اداری نیاز دارید و همچنین نیاز به اسکن نگاتیو و اسلاید دارید، Epson Perfection V550 بهترین گزینه شماست. ما از نتایجی که با نگاتیو و اسلاید به دست آوردیم، خوشمان آمد. با این حال، از LiDE 300 به عنوان یک اسکنر عمومی استفاده نمی کند. کندتر است و اسکن یک عکس یا سند اداری با وضوح 300 نقطه در اینچ حدود 16 ثانیه طول می کشد و ما کمتر شیفته کیفیت تصویر پیش فرض آن هستیم، به خصوص از نظر دقت رنگ و کنتراست. V550 همچنین نسبت به Canon حجیم‌تر است، وزن بیشتری دارد و مشکلات نرم‌افزاری آزاردهنده‌ای دارد که آن را به عنوان یک ماشین اداری ایده‌آل نمی‌کند.

یک تصویر رنگی از اسکن فیلم اسلاید با استفاده از Epson Perfection V550
این اسکن فیلم اسلاید 35 میلی‌متری (در ابتدا با وضوح 6400 نقطه در اینچ گرفته شد) کیفیت تصویری را که می‌توانید از Epson Perfection V550 دریافت کنید، با بازتولید رنگ دقیق و وضوح عالی نشان می‌دهد. برای این اسکن، از ماسک unsharp و Digital ICE استفاده کردیم. 

به عنوان یک اسکنر فیلم، V550 عالی عمل می کند. این دستگاه دارای یک نگهدارنده است که برای اسلایدهای 35 میلی متری و متوسط ​​(معروف به فیلم مثبت) و نگاتیو طراحی شده است. انواع تصحیحات تصویر در دسترس هستند، از جمله وضوح، کاهش دانه‌بندی، بازیابی رنگ، تصحیح نور پس‌زمینه، حذف گرد و غبار و فناوری دیجیتال ICE اختصاصی اما از طریق آزمون و خطا دریافتیم که اگرچه برخی از این اصلاحات سودمند هستند، برخی دیگر اغلب تأثیر منفی قطعی بر کیفیت تصویر دارند. به طور خاص، برخلاف اهداف اعلام شده آنها، تصحیح نور پس‌زمینه اغلب منجر به هایلایت‌های بی‌نظیر می‌شد و بازیابی رنگ به طور غیر طبیعی رنگ‌ها را کج می‌کرد. از سوی دیگر، فناوری ICE دیجیتال برای حذف لکه‌های گرد و غبار، خراش‌ها و اثر انگشت از روی فیلم به خوبی عمل کرد. به طور کلی، توصیه می‌کنیم ICE دیجیتال و ماسک غیرشارپ را روشن نگه دارید و سایر اصلاحات را نادیده بگیرید.

سندی که با Epson Perfection V550 اسکن شده است
Epson Perfection V550 با اسناد اداری عملکرد خوبی دارد و متنی واضح و متضاد تولید می کند که خواندن آن آسان است.
یک نمودار رنگی اسکن شده با Epson Perfection V550
اسناد دارای گرافیک نیز خوب به نظر می رسند، اگرچه در تنظیمات پیش فرض بسیار اشباع شده اند.
صفحات یک کتاب باز اسکن شده با Epson Perfection V550
اسکن‌های کتاب اپسون با کانن متفاوت به نظر می‌رسند، اما کدام یک بهتر است در اولویت است. صفحات جلد شومیز زرد شده به لطف تمایل V550 به اشباع بیش از حد گرمای بیشتری را در اینجا حفظ می کنند، اما متن بسیار خوانا باقی می ماند.
یک عکس رنگی اسکن شده با Epson Perfection V550
این اسکن عکس براق به لطف کنتراست و اشباع بیشتر، تند به نظر می رسد، اما جزئیات کمتری نسبت به اسکن Canon LiDE 300 از همان تصویر دارد. 

اسکن عکس ها و اسناد اداری نیز بسیار خوب به نظر می رسند، اما مطابق با استانداردهای Canon LiDE 300 نیستند. حداقل در تنظیمات پیش فرض نیست. عکس‌ها برای ذائقه ما کمی بیش از حد متضاد و بیش از حد اشباع می‌شوند، و گهگاه پوسترسازی در مناطق تک رنگ مانند آسمان آبی وجود دارد. نرم‌افزار اپسون به‌طور پیش‌فرض شفاف‌سازی کمتری انجام می‌دهد، اما به نظر می‌رسد از کاهش نویز نیز استفاده می‌کند که منجر به صافی غیرطبیعی در پوست و سایر نواحی سنگین می‌شود. با این حال، خبر خوب این است که نرم افزار اپسون طیف وسیعی از ابزارهای تنظیم را فراهم می کند تا بتوانید خروجی را مطابق میل خود تنظیم کنید.

بزرگ‌ترین مشکل Epson V550 نرم‌افزار است، به‌خصوص اینکه آیا می‌توانید همه آن را نصب کنید یا خیر. در حالی که می‌توانید نرم‌افزار اصلی مورد نیاز برای اجرای اسکنر را از سایت اپسون یا CD-ROM ارائه شده دریافت کنید، نرم‌افزار OCR ارائه‌شده (ABBYY FineReader Sprint 9.0 عالی) را فقط می‌توانید روی دیسک پیدا کنید. شاید زمانی که این دستگاه در ابتدا در سال 2011 عرضه شد، این امر منطقی بود، اما در سال 2019 مضحک است: اکثر رایانه‌ها دیگر به سادگی با درایوهای دیسک نوری عرضه نمی‌شوند.

نمایی از جلو که دکمه های کنترل فیزیکی Epson Perfection V550 را نشان می دهد

به کار انداختن دکمه های فیزیکی V550 می تواند یک تمرین ناامید کننده باشد. 

به طور مشابه، نرم‌افزار مورد نیاز برای تنظیم دکمه‌های فیزیکی V550 (برای اسکن با یک لمس به ایمیل یا ذخیره یک اسکن سریع PDF) اگر از نصب‌کننده وب استفاده می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض نصب نمی‌شود. در یک منوی کشویی جداگانه و جمع‌شده در صفحه پشتیبانی اپسون پنهان است و بدون آن دکمه‌ها به سادگی کار نمی‌کنند. رفع این مانع به اندازه کافی آسان است، اما اگر نمی دانید که باید به دنبال نرم افزار بگردید (راهنما در اینجا کمک کمی می کند)، موهای خود را از بین خواهید برد. حتی وقتی آن را نصب می‌کنید، دکمه‌ها دیر پاسخ می‌دهند و ادغام‌ها بسیار محدود هستند. به عنوان مثال، هیچ راهی برای دریافت دکمه ایمیل برای ارسال اسکن از طریق Gmail یا سرویس ایمیل وب دیگر وجود ندارد.

برنامه Epson Scan ظاهر قدیمی دارد اما به اندازه کافی خوب کار می کند. دارای چهار حالت عملیاتی (تمام خودکار، خانگی، اداری و حرفه ای) است که سطوح مختلفی از کنترل دقیق را ارائه می دهد. در حالی که ما از ایده تنظیم تنظیمات نرم افزار برای استفاده های مختلف قدردانی می کنیم، ما فکر می کنیم که اکثر مردم با حالت Full Auto یا Professional بهترین خدمات را خواهند داشت. اولی برای زمانی که نیاز به اسکن سریع و آسان دارید و نمی‌خواهید در مورد وضوح یا نمایه رنگ نگران باشید عالی است. دومی به شما امکان می‌دهد هر تنظیماتی را که V550 ارائه می‌دهد بهینه کنید، اما نادیده گرفتن مواردی که به برنامه شما بی‌ربط هستند به اندازه کافی آسان است. در مقایسه با مجموعه اسکن کانن، اپسون اسکن کنترل بیشتری را مستقیماً در دستان شما قرار می دهد و برای دسترسی به کنترل های حیاتی به کلیک کمتری نیاز است.

رقابت

Canon CanoScan LiDE 400 یک اسکنر بسیار توانا است که تقریباً با انتخاب برتر ما یکسان است. تفاوت های اصلی این است که می تواند با رزولوشن 4800 نقطه در اینچ اسکن کند (LiDE 300 حداکثر در 2400 نقطه در اینچ است)، دارای یک پایه برای موقعیت یابی عمودی است، و یک دکمه کنترل فیزیکی اضافی برای اسکن PDF چند صفحه ای وجود دارد. همچنین در هر صفحه چند ثانیه سریعتر است. داشتن این ویژگی‌ها خوب است، اما ما فکر نمی‌کنیم که برای اکثر مردم ارزش قیمت بالاتری داشته باشند. اگر آنها با شما صحبت کنند، با کمی انعطاف پذیری بیشتر، کیفیت تصویری تقریباً مشابه آنچه از انتخاب برتر ما دریافت می کنید، دریافت خواهید کرد.

Epson Perfection V600 به عنوان یک ارتقاء به V550 ارائه می شود، اما اکثر سخت افزارها و مشخصات مشابهی دارد. در آزمایش‌های ما، هنگام اسکن اسناد و عکس‌های اداری سریع‌تر از V550 بود (گاهی دو برابر سریع‌تر) اما همان سرعت اسکن را با نگاتیو و اسلاید فیلم ثبت کرد. خروجی از نظر رنگ، کنتراست و وضوح نیز یکسان به نظر می رسید. V600 با مجموعه ویرایش تصویر ArcSoft PhotoStudio ارائه می شود، ویژگی که در V550 گنجانده نشده است، اما مانند سایر نرم افزارهای الحاقی روی CD-ROM محبوس شده است و توسط دارندگانی که فاقد آن هستند قابل دانلود نیست. درایو دیسک به طور کلی، ما فکر نمی کنیم که این ارتقاءهای مشکوک ارزش پول اضافی مورد نیاز V600 را داشته باشند.

Epson Perfection V39 از زمانی که در سال 2015 وارد صحنه شد، بهترین اسکنر تخت غیر فیلمی اپسون بوده است. این اسکنر دارای مشخصات بسیاری با همتایان Canon خود است و با وضوح بالا (4800 نقطه در اینچ) اسکن می کند و پایه عمودی را ارائه می دهد. و دارای طراحی سبک و جمع و جور است. عملکرد اسکن به طور کلی شبیه به Perfection V550 بود، اما آخرین باری که تخت‌های مسطح را آزمایش کردیم، آن را رد کردیم، زیرا بسیار کندتر از 10 ثانیه تبلیغ شده برای هر سند بود و به 15 تا 20 ثانیه برای هر مورد نیاز داشت. همچنین همان مشکلاتی را با دکمه‌ها داشت که با V550 تجربه کردیم.

OpticSlim 2610 پلاستک دارای مشخصات کلی قابل احترام و قیمت پایینی است، اما ما نتوانستیم رزولوشن اسکن بالای آن را که تنها 1200 نقطه در اینچ است، پشت سر بگذاریم، که کمتر از همه تخت های مسطح دیگر است.

Plustek ephoto Z300 ترکیبی جالب از یک اسکنر اسناد قابل حمل و تخت مسطح است، با یک شیار اسکن با تغذیه دستی که عمدتاً برای عکس‌ها طراحی شده است، اما همچنین می‌تواند اسناد را مدیریت کند. با این حال، فقط به اسکن نوری 600 نقطه در اینچ محدود شده است و هزینه آن بسیار بیشتر از انتخاب ما است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *