سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

یکی از پرطرفدارترین سبک های عکاسی، عکاسی مدلینگ است. این سبک هم برای تبلیغات و هم برای ترکیب هنر مد و مدلینگ در سرتاسر جهان استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل می‌پردازیم؛ اما پیش از آن، بیایید کمی درباره عکاسی مدلینگ بخوانیم.

همان‌طور که می‌دانید عکاسی سبک های مختلفی دارد که می‌توان با ترکیب چند سبک یا حتی همه سبک ها، یک سبک جدید ساخت. عکاسی مدلینگ نیز یک سبک ترکیبی است که از ترکیب سبک تلیغاتی و پرتره ساخته شده است. سبک عکاسی مدلینگ به این صورت است که عکاسان از یک مدل زنده انسان، عکس می‌گیرند.

عکاسی مدلینگ اهداف زیادی دارد و هرعکاسی با هدف مدنظر خودش به این سبک از عکاسی می‌پردازد. اما یکی از مهم‌ترین هدف ها که هدف مشترک عکاسان زیادی است، تبلیغ یک محصول یا یک برند است. عکاسی مدلینگ کاربرد های بسیاری دارد که در ادامه برخی از آن ها را برایتان آورده‌ایم:

کاربرد های عکاسی مدلینگ

همان‌طور که گفتیم، یکی از اصلی ترین اهداف در عکاسی از مدل، ثبت عکس از سوژه زنده(انسان) برای تبلغ یک محصول یا برند خاص است. همچنین از عکس های ثبت شده با این سبک، برای تبلیغ و ترویج و تثبیت برند شخص، محصولات خوراکی، پوشاک، ماشین و… نیز استفاده می‌شود. در حقیقت این سبک عکاسی، دارای محدودیت خاصی در هیچ زمینه‌ای نیست. در هر حال، صاحبان کسب و کار ها و برند ها همواره از طرفداران پر و پا قرص این سبک از عکاسی هستند.

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل
بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

طرفداران عکاسی مدلینگ

در این بخش، طرفداران عکاسی مدلینگ را به چند دسته تقسیم کرده و هر دسته را کمی شرح داده‌ایم.

کسب‌وکارهای مرتبط با مد و پوشاک

یکی از برجسته ترین راه های تبلیغ پوشاک، بهره‌گیری از مدل های زنده انسان است. این مدل ها با تن زدن لباس ها، سبب جذب مشتریان به محصولات و برند شده و آن ها را تبلیغ می‌کنند. هرچند که در اغلب موارد اکثر توجه ها به مدل و لباسش جذب شده و هنر عکاس در این میان دیده نمی‌شود. درواقع این عکاس های مدلینگ هستند که با ثبت عکس از مدل ها، این فرآیند تبلیغاتی را پیش می‌برند.

با همه این توصیف ها، این مسئله نیز قابل ذکر است که از این سبک عکاسی، فقط در صنعت پوشاک استفاده نمی‌شود. از این سبک در صنعت های مختلفی همچون انواع اکسسوری، عطر، کیف، کفش و…. استفاده می‌شود.

اینفلوئنسرها

در شرایط کنونی، در شبکه های اجتماعی مختلف مثل توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و… عکس های زیبا و جذاب برای مخاطبین از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. کاربران در این شبکه ها، معمولا به سمت افرادی جذب می‌شوند که عکس های خاص و منحصر به‌فرد به اشتراک می‌گذارند. اینفلوئنسر ها علاوه بر اشتراک گذاری عکس های مدلینگ در جهت برندسازی خود، می‌توانند محصولات برند های متفاوت را تبلیغ کنند و از این راه کسب درآمد خوبی داشته باشند.

عکس‌های شخصی

هدف از عکاسی مدلینگ، فقط کسب سود و درآمد نیست. شمار زیادی از افراد به‌جهت پرداختن به علایق شخصی خود، خدمات عکاسی مدلینگ را دریافت کرده و برای این خدمات، به آسانی هزینه پرداخت می‌کنند. به همین دلیل است که سبک عکاسی از مدل، به یکی از سبک های پرطرفدار و پرسود عکاسی تبدیل شده است.

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل
بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

مزایای عکاسی مدلینگ

می‌خواهید عکاسی در زمینه مدلینگ را آغاز کنید، باید در جریان سختی های این رشته نیز قرار بگیرید. در کنار درآمد خوبی که کسب خواهید کرد، باید بدانید که دست یافتن به این درآمد، به آسانی امکان پذیر نیست. برای فعالیت مفید در سبک عکاسی مدلینگ علاوه بر مهارت لازم، به تجهیزات حرفه‌ای نیز نیاز دارید که این خود نیازمند بودجه است.

عکاسی از مدل مزایای زیادی دارد که عدم محدودیت مکان عکاسی یکی از این مزایا است.  یعنی شما برای عکاسی، حتما نباید در فضای استودیویی حضور داشته باشید. در ادامه راجع به برخی دیگر از مزایای این سبک، می‌خوانیم.

درآمد مناسب

یکی از برجسته ترین نقاط قوت این سبک عکاسی، درآمد بالای آن است. عکاس های فعال در این سبک، به صورت میانگین برای هرشات مبلغی حدود 100 الی 500 هزارتومان دریافت می‌کنند. میزان دستمزد عکاس، متناسب با سابقه عکاس و یا شرایط محیط عکاسی متغیر است. مثلا قیمت عکاسی مدلینگ زیر باران گران تر است.

عکاسانی که تجربه بیشتری در این سبک دارند، دستمزد گران تری دریافت می‌کنند. همچنین مدل تجهیزات عکاسان نیز در میزان دریافتی دستمزد آن ها موثر است.

تقاضای بالای عکاسی مدلینگ

یکی دیگر از نقاط قوت این سبک این است که در اغلب اوقات و متناسب با هر شرایطی، تقاضا برای دریافت خدمات در این زمینه وجود دارد و این تقاضا همواره در حال افزایش است! علت این حجم از تقاضا این است که کسب و کار ها، صاحبان برند ها، صاحبان فروشگاه های اینترنتی و… همواره نیاز دارند که محصولات خود را تبلیغ کنند. برای تبلیغ نیز نیازمند عکاسی از محصولات و خدمات خود هستند.

بنابراین اگر بتوانید در این زمینه در دسته حرفه‌ای ها قرار بگیرید و تجربه کسب کنید، خیالتان از درآمد بالای ثابت خود راحت است. میزان کیفیت عکس های ثبت شده توسط شما و مشتریان نیز با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

سادگی شرایط کار

شرایط کار عکاسان فعال در سبک های دیگر را تصور کنید؛ عکاسان طبیعت، عکاسان تبلیغات، عکاسان صنعت و…

عکاسان فعال در این سبک ها، شرایط کاری نسبتا سخت و پیچیده‌ای دارند. اما عکاسان مدلینگ در مقایسه با عکاسان دیگر سبک ها، شرایط کاری ساده‌تری دارند. این دسته از عکاس ها فقط باید از سوژه مدنظر خود در پوزیشن و ژست های مختلف عکس بگیرند. لازم به ذکر است که این سبک از عکاسی نیز سختی هایی دارد؛ اما زمانی که صحبت از مقایسه می‌شود، در مقایسه با دیگر سبک ها شرایط آسان تری دارد. بنابراین اگر خواهان سبکی در عکاسی هستید که امکان شرایط آسان کاری را داشته باشد، سبک عکاسی مدلینگ برای شما مناسب است.

عدم محدودیت محیط کاری در عکاسی مدلینگ

اغلب سبک های عکاسی از جنبه محیط کاری، از محدودیت های زیادی برخوردارند. مثلا عکاسان طبیعت فقط در محیط های طبیعی مثل جنگل، دریا، رودخانه، کوه و … می‌توانند عکاسی کنند. با این حال، تعداد زیادی از عکاسان نیز دوست دارند در آتلیه ها عکس بگیرند و راحت باشند و همچنین استهلاک تجهیزاتشان نیز کمتر باشد.سبک عکاسی مدلینگ برای این افراد مناسب است؛ زیرا برای عکاسان مدلینگ، هم عکاسی در فضای استودیویی و هم عکاسی در فضای باز متناسب با شرایط، امکان پذیر است.

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل
بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

یکی از مهم‌ترین سوال هایی که برای عکاسان مدلینگ پیش می‌آید این است که کدام دوربین ها برای عکاسی از مدل مناسب تر هستند؟ در ادامه مطلب، برخی از بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل را معرفی کرده‌ایم.

 بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

همان‌طور که گفتیم، اگر قصد فعالیت حرفه‌ای در زمینه عکاسی مدلینگ را دارید، باید تجهیزات متناسب با سبک انتخابی خود یعنی سبک مدلینگ را بخرید. دوربین مناسب، لنز مناسب، نورپردازی مناسب و… از جمله این تجهیزات هستند. خرید اصولی و صحیح تجهیزات مورد نیاز، سبب می‌شود تا بتوانید به خوبی از علم خود بهره برده و عکس های باکیفیتی ثبت کنید. البته تجهیزات به تنهایی کافی نیست و برای حرفه‌ای شدن در این مسیر، باید به افزایش علم و تجربه خود در این زمینه بپردازید.

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل
بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

در ادامه چند تا از بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل را برایتان آورده‌ایم. بعد از خواندن این مقاله، می‌توانید تصمیم مفیدتری در زمینه خرید دوربین برای عکاسی مدلینگ بگیرید. با مراجعه به نمایندگی کانن در ایران نیز می‌توانید از مشاوره کارشناسان در این زمینه بهره‌مند شوید.

کانن 90D

این دوربین از دسته DSLR ها است. حسگر آن  APS-C بوده و مانت لنزش نیز کانن EF-S است. نمایشگر ۳ اینچی با قابلیت چرخش، استفاده لمسی و رزولوشن ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه دارد. بالاترین سرعت عکاسی پیاپی آن نیز 10 فریم بر ثانیه است. از رزولوشن فیلم‌برداری 4K نیز برخوردار است.

از نقاط مثبت این دوربین می‌توان به ارزش خرید زیاد و نمایشگر لمسی آن اشاره کرد. همچنین نویز در مگاپیکسل بالا و ظرفیت بافر پایین آن نیز، نقطه ضعف این دوربین محسوب می‌شود.

کانن 6D Mark II

این مدل نیز از سری دوربین های DSLR است. حسگر فول فریم و رزولوشن 26.2 نیز دارد. نمایشگر آن 3.2 اینچی با قابلیت چرخش، استفاده لمسی و رزولوشن ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه بوده و بالاترین سرعت آن برای عکاسی پیاپی، 6.5 فریم بر ثانیه است. نمایشگر لمسی با ویژگی چرخش امتیاز مثبت آن، و  فیلمبرداری با رزولوشن Full HD نیز ویژگی منفی آن محسوب می‌شود.

کانن D Mark IV5

دوربین کانن D Mark IV5 یک دوربین فول فریم قدرتمند و بسیار مفید است. این دوربین نیز DSLR بوده و حسگر فول فریم دارد. رزولوشن آن 30.4 و مانت لنز آن کانن EFاست. دارای نمایشگر 3 اینچی ثابت با قابلیت استفاده لمسی و رزولوشن 1620000 نقطه و حداکثر سرعت عکاسی پیاپی 7 فریم بر ثانیه است.از نقاط قدرتمند این دوربین می‌توان به  سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه‌ای آن اشاره کرد. کراپ زیاد در حالت فیلم‌برداری 4K نیز از نقاط منفی این مدل است.

کانن M6 Mark II

این دوربین از دسته دوربین های بدون آینه بوده و حسگر آن  APS-Cاست. دارای رزولوشن 32.5 و نمایشگر 3 اینچی با ظرفیت چرخش و استفاده لمسی است. بیشترین سرعت عکاسی پیاپی آن 30 فریم بر ثانیه و بالاترین رزولوشن فیلمبرداری آن 4K است. مواردی که این دوربین را در مقایسه با سایر دوربین های هم‌رده خودش ضعیف می‌کند، نداشتن منظره یاب و محدودیت در لنزهای EOS M است.

کانن EOS R6

این دوربین، یکی از بهترین دوربین های بدون آینه برند کانن، همراه با سیستم فوکوس بسیار قوی است. رزولوشن آن 20.1 مگاپیکسل بوده و نمایشگر قابل چرخش 3 اینچی دارد. بیشترین سرعت عکاسی پیاپی آن بین 12 تا 20 فریم بر ثانیه است. در کنار همه این ویژگی های مثبت، لرزشگیر تصویر خیلی قوی نیز دارد.

دوربین کانن EOS R3

این دوربین رزولوشن بسیار بالایی در عکاسی و فیلمبرداری دارد. از سری دوربین های بدون آینه بوده و اندازه سنسور آن فول فریم CMOSاست. دوربین نامبرده مگاپیکسل 24.1 دارد . نمایشگر آن 3.2 اینچی لمسی با قابلیت چرخشی است. حداکثر سرعت عکاسی پی‌درپی آن 30 فریم بر ثانیه و دارای منظره یاب قوی و رزولوشن فیلمبرداری 6k است.

کانن EOS R7

آخرین دوربینی که امروز معرفی می‌کنیم، کانن EOS R7 است. این دوربین هم بدون آینه است. نمایشگر 3 اینچی چرخشی دارد و بیشترین سرعت عکاسی پی در پی آن 15 فریم بر ثانیه است. حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری آن نیز K 60p4 است.

سیستم فوکوس قدرتمند و حرفه‌ای و سرعت زیاد عکاسی پی در پی، از نقاط قوت این مدل دوربین است. اما باید در نظر داشت که نقاط منفی نیز دارد و ضد آب نبودن و نداشتن تثبیت کننده داخلی، یکی از بزرگترین نقاط منفی این مدل به‌شمار می‌آید.

معیار های مهم برای انتخاب بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

چند معیار کلی و بزرگ برای انتخاب دوربین عکاسی از مدل وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد و هرکدام را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

نوع دوربین

تعداد زیادی افراد همواره طرفدار دوربین های گران هستند. هرچه قیمت یک دوربین بیشتر باشد، بیشتر به دنبال آن هستند و با تعصب زیادی از آن دفاع می‌کنند! اما نکته قابل توجه این است که قیمت بالای یک دوربین، لزوما به معنای کیفیت بالای آن نیست.

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل
بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل

عاقلانه ترین کار برای خرید دوربین این است که نسبت به نیاز های خود و میزان هزینه‌ای که برایتان مقدور است، اقدام به خرید دوربین مدنظر خود کنید.

لرزشگیر تصویر

لرزشگیر تصویر در دوربین ها، سبب کاهش لرزش دوربین و افزایش کیفیت عکس نهایی می‌شود. با دوربین هایی که لرزشگر تصویر دارند می‌توانید عکس های واضح تری ثبت کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در زمان انتخاب دوربین برای خرید، دوربین هایی که دارای لرزشگر تصویر هستند را در الویت قرار دهید.

لنز‌های در دسترس

یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید دوربین عکاسی، لنز دوربین است. می‌توانید با توجه به نوع فعالیت خود، لنز های مختلفی برای دوربین بخرید. اما باید توجه کنید که لنز های مدنظرتان برای دوربین شما قابل نصب است یا نه!

اهمیت لنز به قدری زیاد است که گاهی به جای خرید یک دوربین جدید برای دست یابی به کارکرد متفاوت، تنها لازم است یک لنز جدید مناسب خریده و نیاز خود را برآورده کنید.

 نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره عکاسی مدلینگ خواندیم و با بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از مدل آشنا شدیم. برای هر مدل دوربین به توضیح کوتاهی پرداختیم و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کردیم. بعد از مطالعه این مطلب احتمالا آسان تر بتوانید سبک عکاسی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و دوربین مناسب را خریداری کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره، می‌توانید با شماره های درج شده در سایت نمایندگی کانن تماس بگیرید. فروش دوربین های برند کانن، نیکون، سونی و.. نیز به صورت حرفه‌ای در این مرکز صورت می‌گیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *