سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D

شرکت معروف کانن در ساخت دوربین دیجیتال مدل EOS 5D از بهترین و حرفه ای ترین قابلیت ها استفاده کرده است . این محصول پس از ورود به بازار های فروش طرفداران زیادی را جذب کرد و به عنوان یکی از محبوب ترین محصولات کانن شناخته شد. یکی از اصلی ترین دلایلی که هر عکاس حرفه ای به سمت دوربین های کانن جذب می شود، قیمت اقتصادی این مدل دوربین ها در مقایسه با مدل های دیگر شرکت ها می باشد، از مشخصات حرفه ایی که سبب  علاقه مندی بسیاری از عکاسان به دوربین دیجیتال کانن EOS 5D  شده است، میتوان فوكوس خودكار 61 نقطه‌ای، فیلم‌برداری Full HD و سنسور عکس به اندازه 36X24 میلی متر اشاره کرد.  این دوربین در  آتلیه ها، مجالس، طبیعت و… کاربرد دارد.

 

طراحی و ساخت بدنه دوربین EOS کانن مدل 5D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D

دوربین های تولید شده از سوی شرکت کانن از نظر ظاهری چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. وزن بدنه دوربین کانن مدل EOS5D  تقریبا 860 گرم است و اندازه آن حدود  150.2×116.4×76.4 می باشد .این محصول دارای صفحه نمایشگر 3.2 اینچی با تکنولوژی Clear View II TFT LCD و دقت 1,040,000 است. یکی دیگر از قابلیت هایی که در دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D وجود دارد سوئیچ ترکیبی از حالت نمایش زنده / فیلم است که این امکان را به شما می دهد تا دستیابی سریع تری به نمایش زنده در حالت عکس داشته باشید و در صورت فیلم فیلمبرداری نیز با نسبت 16:9 به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن فیلم های خود را بسازید. بدنه این دوربین از پلاستیک و فلز ساخته شده ،  کمپانی کانن تاکنون در خصوص ضدآب بودن این محصول توضیحی نداده است ، اما تحقیقات نشان داده است که این دوربین در مقابل رطوبت و گرد و غبار مقاوم می باشد . 

 

پردازنده تصاویر دوربین دیجیتال مدل EOS 5D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D

کمپانی کانن در دوربین EOS 5D از پردازنده حرفه ای  به نام +DIGIC 5 استفاده کرده است ، که این پردازنده  سرعت بسیار زیادی  دارد و باعث نمایش الگوریتم های جدیدی می شود که سبب کاهش نویز می گردد.

 

حساسیت سنسور دوربین کانن 5D

 

معمولا دیگر دوربین ها دارای ابعاد  22X14 میلی متر می باشند  که به سنسورهای تصویر APS-C مشهور هستند. در دوربین دیجیتال کانن مدلEOS5D ساختار فوتودیود نوین با افزایش نرخ تبدیل فوتوالکتریک قرار گرفته است که میزان حساسیت سنسور را در مقایسه به مدل های پیشین افزایش داده است البته این ویژگی برای ISO های بالاتر با کمترین نویز نیز وجود دارد. دوربین دیجیتال کانن EOS 5D   شامل ISO های استاندارد زیاد و بسیاری است و همچنین توانایی های بیشتری برای  عکسبرداری در شرایط نوری متنوع را شامل می شود. EOS 5D به دلیل حساسیت زیادی که دارد قادر است تا 50 (L) و تا 51200 (H1) و  102400 (H2) تصویر برداری کند .

 

دقت و تاثیرگذاری پیاپی با سرعت زیاد

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D

سرعت بالا در دوربین‌های عکاسی کمک بسیاری به عکاسان میکند، عکاسی پی در پی  باعث میشود که عکاسان بتوانند تا لحظات دلخواه خود از یک سوژه سریع و متحرک به ثبت رسانند اما این قابلیت نیازمند دوربینی با سرعت متناسب است دوربین دیجیتال کانن مدل 5D امکان تصویر برداری های پیاپی با سرعت 6 فریم بر ثانیه را برای عکاسان فراهم کرده است ، همانگونه که گفته شد پردازنده و دقت این دوربین  +DIGIC 5 22.3 مگاپیکسل می باشد بنابراین میتوان انتظار داشت که تصاویر ثبت شده کیفیت مناسبی داشته باشند.

 

فیلم برداری با کیفیت Full HD در دوربین 5D کانن

 

 ویژگی های منحصربفردی در دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D وجود دارد که  این دوربین را یک محصول بسیار حرفه ای تبدیل کرده است از این دوربین برای ضبط فیلم هایی با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه میتوان استفاده کرد در کنار این قابلیت ها  شما میتوانید ضبط ویدئوهای HD تا 60 فریم بر ثانیه را نیز با این محصول تجربه کنید و برای ضبط  ویدئوهای اسلوموشن هم از این دوربین کمک بگیرید. این دوربین توانایی پشتیبانی از فرمتهای H.264 و MPEG-4 AVC نیز دارد.

 

فوکوس اتوماتیک EOS5D

 

فوکوس اتوماتیک دوربین EOS 5D  بسیار قدرتمند می باشد و یکی از علت های حرفه ای بودن این دوربین، توانایی فوکوس منحربفرد این دوربین است. تعداد قسمت های فوکوس قطع شده با دیافراگم لنز مورد استفاده دچار تغییرات می شود ، به طوری که هرچه میزان نور بیشتری به سنسور فرستاده شود فوکوس اتوماتیک دچار حساسیت بیشتری می شود، بدین ترتیب برای استفاده کامل از همه ی توانایی  ردیابی آن، میتوانید از لنزهایی دیافراگم F2.8 استفاده کنید. فهرست AF  بدون هیچگونه تغییری شامل تنظیماتی می باشد که بسیار حائز اهمیت است. سرعت زیاد فوکوس دوربین  EOS 5D سبب شده است تا دسترسی به  سوژه های سریع و متحرک راحت تر باشد و فوکوس به طور کامل روی آنها قرار گیرد. به همین علت میتوانید از این دوربین برای عکس برداری از سوژه های متحرک و سریع استفاده کنید.

 

منطقه دینامیکی دوربین 5D کانن 

 

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D شامل حالت متفاوتی از HDR(High Dynamic Range) می باشد که توانایی این را دارد تا  3 عکس با میزان نوردهی گوناگون را در دوربین جمع کند و طیف گسترده ای از سایه و جزئیات را به صورت  برجسته نمایش دهد و در پایان تصویری با دامنه تونال زیبا را ارائه نماید. عکاسی HDR توانایی این را دارد تا پارامترها و جزئیات نور و تاریکی را که یک دوربین در حالت عادی ثبت میکند را  گسترش دهد و مخاطبان را با رنگ ها و کنتراست زیبا و شفاف، هیجان زده کند .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *