سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

معرفی دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

 

پس استقبال بی نظیر عکاسان از دوربین کانن مدل  EOS 750D شرکت کانن اقدام به تولید محصول دیگری همراه با یک لنز قدرتمند و مشابه مدل پیشین کرد  اما این مدل قطعا طراحی زیباتر و با کیفیت تری نسبت به قبلی داشت ،  این محصول دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D نام دارد که لنز 18-135 میلی متر IS STM است و شامل یک پردازشگر تصویر DIG!C 7 می باشد و سنسور CMOS آن حامل دقت موثر 24.2 مگاپیکسل است. این دوربین در مقایسه با  مدل  EOS 750D ویژگی های برتری دارد که از اصلی ترین های  آن میتوان به فوکوس اتومات آن اشاره کرد. اما کیفیت فیلم برداری در هر دو دوربین FULL HD می باشد. دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 800D شامل بیشترین رزولوشن عکس 4000 × 6000 پیکسل است و این امکان را به مخاطب می دهد تا تصاویری با کیفیت عالی در اندازه حدود  1.4 × 2 متر چاپ نماید. صفحه نمایش لمسی و چرخشی دوربین EOS 800D نیز از دیگر مزیت های این محصول محسوب می شود. همچنین وجود فناوری های بی سیم نظیر  بلوتوث و ان اف سی میتواند کمک بسیار به عکاسان کند.

 

چگونگی طراحی دوربین Eos 800D

 

بدنه دوربین Canon Eos 800D از جنس آلیاژ فلز بوده و مقاومت مطلوبی دارد. همچنین این دوربین در مقابل شرایط نامساعد جوی خود را حفظ میکند و چندان آسیبی نمی‌بیند این دوریین با اندازه  131x100x76.2 میلی متر و وزن 532 گرمی ای که دارد  امکان جابه جایی آسان را برای عکاسان فراهم کرده است. از جمله ویژگی های مهم این دوربین میتوان به یک  صفحه نمایش 3 اینچی لمسی از نوع TFT اشاره کرد که میتوانید  آن را در هر جهتی بچرخانید و در مقابل سوژه قرار دهید. میزان دقت این نمایشگر 1,040,000 نقطه بوده که کیفیت خوبی به حساب می آید. این دوربین شامل چند دکمه کنترل کننده است که قابلیت  دسترسی آسان به فهرست تنظیمات را فراهم می کنند و سبب سرعت العمل در کار شما می شوند. اما تلاش شرکت کانن برای کاهش قیمت دوربین EOS 800D سبب شده که چشمی اپتیکال آن فقط قابلیت پوشش دهی 95 درصدی داشته باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که این منظره یاب نوری شامل یک سیستم فوکوس اتوماتیک از نوع 45 نقطه ای رو در رو است و به شما این توانایی را می دهد که بدون نیاز به حرکت سوژه یا محلی که سوژه در آنجا قرار دارد، بتوانید به سرعت آن را در فوکوس قرار دهید.

دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D
دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

بررسی پردازنده تصویر  دوربین کانن مدل EOS 800D

 

یکی از ویژگی های برتر دوربین عکاسی کانن مدل EOS 800D در مقایسه با دوربین EOS 750D استفاده از پردازنده تصویر قوی DIGIC 7 بجای پردازشگر DIGIC 6 است که به طراحی عکس های با کیفیت تر و عملکرد سریع تر حتی در مکان های کم نور نیز کمک می کند. این پردازنده عکس در مقایسه با مدل های جدید قیمت کمتری دارد اما توانایی های آن وسیع است و قابلیت  رقابت با بسیاری از پردازنده های مدرن را شامل می شود. DIGIC 7 سبب افزایش حساسیت در دوربین های عکاسی می شود و تصاویر و فیلم ها را با کمترین نویز و بیشترین وضوح و شفافیت به ثبت می رساند.

 

افزایش کیفیت تصویر به کمک حسگر

 

عک

دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D
دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

س ها در دوربین  EOS 800D با یک حسگر CMOS با اندازه 22.3×14.9 میلی متر(APS-C) و دقت تاثیر گذاری 24.2 مگاپیکسلی به ثبت می رسند. بدین ترتیب با این مشخصات میتوانید تصاویری با کیفیت و زیبا و تعجب برانگیز بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که پردازشگر عکس DIGIC 7 تا حدودی به بالا رفتن کیفیت تصاویر نیز  کمک میکند، تا عکس های شما دارای رزولوشن 24MP: 6000 x 4000 باشند، در کنار  آن با استفاده از محدوده حساسیت 100-25600 ISO که قابل افزایش است تا51200 ISO نیز می باشد، می توان تصاویری با وضوح و جزئیات مطلوبی در هر شرایط نوری به ثبت رسانید. در پایان گفتنی است که این دوربین انتظاراتی بیشتر از حد و تصورات شما ارائه می دهد و هنگام عکاسی از هر سوژه و منظره ای، مناسب ترین خروجی را در اختیار کاربر قرار می دهد. 

 

تصویر برداری پی در پی  با سرعت زیاد و بدون مکث

دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D
دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

زمانی که میخواهید از یک سوژه با سرعت سریع چندین عکس ثبت کنید باید ابزار مناسب و سریعی هم داشته باشید. دوربین EOS 800D شامل یک شاتر جدید و قدرتمند می باشد که میتواند به صورت پیاپی تا حدود 6 فریم بر ثانیه عکس برداری کند و بیشترین سرعت شاتر آن نیز 1/4000 ثانیه می باشد این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا لحظاتی را که مشاهده آن با چشم غیرممکن است، ببینید و لذت ببرید.

 

فیلمبرداری با کیفیت FULL HD به کمک دوربین 800D کانن

 

کیفیت فیلم برداری دوربین EOS 800D  Full HD و با سرعت 30 فریم در ثانیه می باشد، اما در زمان فیلمبرداری و با استفاده از این دوربین می توانید  فیلمبرداری با سرعت 60 فریم در ثانیه را با رزولوشن HD تجربه کنید مانند دوربین های شرکت پاناسونیک. همچنین این دوربین شامل ویژگی لرزش گیر الکترونیکی (Movie Electronic IS) است و لرزش به وجود آمده از دوربین را به کمترین مقدار ممکن می رساند. Movie Electronic IS زمانی که با یک لنز کنون مورد استفاده قرار می گیرد، ثابت کننده های  5 محوره ای را در صفحه های افقی، عمودی و چرخشی اضافه می کند و در پایان این قابلیت سبب دریافت فیلم های فول اچ دی صاف و مسطح می باشد تا شما و دوستان و خانواده تان  از دیدن آنها  لذت ببرید.

 

سیستم فوکوس 45 نقطه ای با توانایی Dual Pixel CMOS AF

دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D
دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

فوکوس اتوماتیک دوربین یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که هر عکاس پیش از خرید دوربین نسبت به بررسی آن می پردازد. چرا که هر تصویری که شامل فوکوس مطلوب باشد از نگاه بیننده، جذابیت های بیشتری دارد. دوربین دیجیتال کانن  EOS 800D با لنز 18-135 میلی متر IS STM شامل سیستم فوکوس به ترتیب بهتری نسبت به مدل های پیشین خود دارد. این دوربین شامل 45 نقطه فوکوس می باشد که از حساسیت های بسیاری برخوردارند و در مکان های با نور کم عکس های با دقت بالا ثبت می کنند. همچنین زمانی که عکس مورد نظر خود را با استفاده از Live View (نمای زنده) در قسمت صفحه نمایش لمسی قرار می دهید، به دلیل وجود DOS Pixel CMOS AF  EOS 800D که به عرضه یکی از سریعترین سرعت فوکوس اتوماتیک در جهان با سرعت 0.03 ثانیه کمک می کند، شما قطعا مدت زمانی زیادی را صرف فوکوس دوربین نخواهید کرد. این دوربین دارای سیستم  تشخیص فاز است که می تواند فاصله جسم مورد نظر از شما قرار گیری لنز را مشخص کند. در پایان فوکوس اتوماتیک سرعت و دقتی را ارائه می دهد که  برای گرفتن تصاویر و فیلم روی سوژه قفل می ماند.

 

ویژگی‌های HDR و Time-Lapse

دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D
دوربین دیجیتال کانن مدل  EOS 800D

برای به ثبت رساندن عکس های متحرک که در کنار جزئیات بالا از رنگ های طبیعی و زنده برخوردار هستند ، می توانید از فناوری HDR استفاده کنید. دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 800D علاوه بر توانایی HDR در حالت عکس در حالت فیلم نیز این امکان را به شما میدهد  تا از منظره ای با شفافیت کمتر و منظره ای پررنگ ، به صورت برابر فیلمبرداری کنید. به طور مثال، می توانید از غروب خورشید فیلم برداری کنید، به گونه‌ای که در این فیلم، خورشید، آسمان پررنگ و همچنین چشم انداز سایه دار پایین است، همگی با رنگ ها و جزئیات دقیقی که دارند در یک قاب ثبت می شوند. حتی برای ایده های خلاقانه تر، حالت Time-Lapse Movie وجود دارد که میتواند مدت زمان زیادی را به فیلم های کمتر اختصاص دهد (حداقل سرعت شاتر قابل تنظیم 1/25). در این حالت شما می توانید متوجه شوید که چگونه سرعت عبور و مرور مردم در یک قسمت در هنگام شلوغی چگونه است و یا اینکه نحوه ی  حرکت ماه در آسمان برای شما قابل مشاهده می شود. 

 

لنز موجود در دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 800D

 

برای دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 800D  یک لنز 18-55 میلی متری و فاصله کانونی 18-135 میلی متری در نظر گرفته شده است و برای تصویر برداری از هر سوژه و استفاده از آن در هر شرایطی مطلوب به نظر می رسد. این لنز شامل کمترین فاصله فوکوس عادی یعنی 39 سانتی متری است. همچنین بخش دیافراگم وسیع آن توانایی عمق دادن به عکس ها و عکاسی در کمترین میزان نوری را فراهم می کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *