سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

شارژ کارتریج کانن در محل

شارژ کارتریج کانن در محل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از مدتی استفاده از پرینتر خود، متوجه کمرنگ چاپ کردن آن شده‌اید. یکی از مسائلی که سبب بروز این دسته از مشکلات در دستگاه های پرینتر می‌شود، اتمام تونر یا جوهر کارتریج است. در نتیجه، درصورت مشاهده هر کدام از این مشکلات در دستگاه پرینتر، یعنی زمان شارژ کارتریج کانن در محل فرا رسیده است. البته پرینترهای مدل جدید کانن که نمایشگر دارند، ارورهایی را موقع تمام شدن کارتریج به کاربر نمایش می‌دهند. در همچین مواقعی کاربر با توجه به آن‌ها می‌تواند متوجه شود که تونر یا جوهر کارتریج پرینتر به پایان رسیده به شارژ نیاز دارد.

اگر شارژ کارتریج پرینتر شما هم تمام شده است، برای دریافت خدمات شارژ کارتریج کانن در محل می‌توانید با نمایندگی های ایران کانن در سراسر ایران تماس بگیرید. تکنسین‌های این مرکز، با تماس شما به آدرس موردنظرتان می‌آیند و خدمات شارژ کارتریج را با ریختن تونر یا جوهر اورجینال درون کارتریج پرینتر کانن به شما ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است که خدمات این مرکز به این مورد منتهی نمی‌شود و کلیه خدمات مربوط به دستگاه های اداری برند های مختلف از جمله سونی، پاناسونیک، لنوو و… توسط کارشناسان و تکنسین های ایران کانن ارائه می‌شود.

شارژ کارتریج کانن در محل

شارژ کارتریج کانن در محل برای چه پرینتر هایی ارائه می‌شود؟

کارتریج از مهم ترین قطعه های دستگاه پرینتر است. بعد از گذشت مدتی، پودر یا جوهر داخل آن به اتمام رسیده یا مشکلاتی همچون کم رنگ شدن پرینت به وجود می آید؛ در این مواقع برای اینکه بتوانید مجددا از دستگاه استفاده کنید، باید از یک مرکز تخصصی که تعمیرات کارتریج، شارژ پرینترهای لیزری یا تعمیر کارتریج جوهر افشان را انجام می دهد، درخواست کمک کنید.

با توجه به انواع پرینتر ها، کارتریج ها به دو دسته لیزری و جوهر افشان تقسیم می‌شوند. شارژ کارتریج جوهرافشان کار استانداردی نیست و امکان آسیب رسانی به دستگاه وجود دارد. بنابراین متخصصان کانن ایران شارژ کارتریج پرینتر های جوهر افشان را توصیه نمی‌کنند. اما اگر برای پرینتر لیزری خود به شارژ کارتریج نیاز دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و خدمات شارژ کارتریج کانن در محل را به صورت کاملا حرفه‌ای دریافت کنید. در قسمت تماس با ما سایت کانن ایران می‌توانید شماره شعب مختلف این مرکز را مشاهده کنید.

بهترین زمان برای شارژ کارتریج کانن

تشخیص بهترین موقع برای شارژ کارتریج پرینتر کانن چندان کار سختی نیست. همه پرینترهای مدرن نمایشگر دارند. درصورت پایان تونر یا پودر کارتریج، پیامی با محتوای پایان جوهر یا تونر کارتریج بر روی آن نمایش داده می‌شود. دستگاه های پرینتری که قدیمی هستند و نمایشگری ندارند با نشان دادن علائمی همچون چاپ کم رنگ صفحات و کاهش کیفیت چاپ، به کاربر پیام می‌دهند که پرینتر به شارژ کارتریج نیاز دارد.

اگر از کاربران پرینتر های کانن هستید، می‌توانید برای شارژ کارتریج پرینتر کانن در محل، با نمایندگی های کانن تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز برای ارائه سرویس شارژ کارتریج کانن در محل، به مکان مورد نظر شما می‌آیند. تکنسین‌های ما بهترین و باکیفیت‌ترین تونر یا جوهر را برای شارژ کارتریج پرینتر به کار می‌برند تا کیفیت چاپ دستگاه پرینتر شما به صورت چشم‌گیری زیاد شود.

شارژ کارتریج کانن در محل
شارژ کارتریج کانن در محل

تشخیص کیفیت شارژ کارتریج

سوالی که برای کاربران مطرح می شود این است که، چگونه کیفیت شارژ کارتریج را تشخیص دهند؟ برای جواب به این سوال باید بگوییم که کارتریج ها بعد از 4 الی 5 بار شارژ فرسوده و خراب می‌شوند و امکان آسیب رسانی به دستگاه پرینتر شما وجود دارد. پس بهتر است هر کارتریج نهایتا 4 الی 5 بار شارژ کنید. حتی در برخی موارد مشاهده شده که بعضی از کارتریج ها با یک بار استفاده دیگر قابل شارژ نیستند و قطعات آن ها دچار فرسودگی می‌شود. در همچین مواقعی پیشنهاد می‌کنیم از کارشناس بخواهید سالم بودن قطعات کارتریج را بررسی کند و در صورت نیاز آن را تعمیر کند.

تفاوت کارتریج لیزری و جوهر افشان کانن

در شارژ کارتریج پرینتر های لیزر و جوهرافشان کانن تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه آن ها را برایتان توضیح داده‌ایم.

کارتریج جوهر افشان

کارتریج جوهرافشان، از جوهری که به حالت مایع است برای تأمین رنگ پرینتر استفاده می‌کند. همان‌طور که از اسم آن ها پیداست، از این کارتریج ها برای پرینتر های جوهر افشان استفاده می‌شود. کارتریج پرینترهای جوهرافشان به رنگ های مشکی، آبی، قرمز و زرد وجود دارد. در زمان های قبل، در پرینتر های قدیمی جوهرافشان، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به همدیگر وصل بودند. در صورت اتمام یکی از رنگ‌ها شما باید هر سه رنگ را تعویض می‌کردید. اما در پرینتر های جدید که این روز ها تولید می‌شوند، موقعیت قرار گرفتن هر کارتریج از کارتریج دیگر جدا شده است. تمامی سرویس های مرتبط با شارژ کارتریج کانن، به دست کارشناسان نمایندگی های کانن ارائه می‌شود.

شارژ کارتریج کانن در محل
شارژ کارتریج کانن در محل

کارتریج لیزری

همان‎طور که از اسم آن‌ها مشخص است، کارتریج های لیزری برای پرینتر های لیزری استفاده می‌شوند. این کارتریج ها برای تأمین رنگ پرینتر، از پودر مخصوصی به اسم تونر استفاده می کنند. کارتریج لیزری در پرینترهای سیاه و سفید، به صورت تک رنگ یا مونوکروم وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد، این کارتریج برای پرینترهای مونوکروم یا سیاه و سفید به کار برده می‌شود. برای پرینترهای لیزری رنگی معمولا 4 عدد کارتریج لیزری وجود دارد که از تونرهای رنگی مشکی، زرد، آبی و قرمز استفاده می کند. تمامی سرویس های تعمیرات و شارژ کارتریج کانن در محل توسط کارشناسان نمایندگی های مرکز کانن ارائه می‌شود.

شیوه شارژ کارتریج پرینتر کانن

یکی از دستگاه های قابل توجه در شارژ کارتریج کانن، دستگاه پرینتر است. پرینترها معمولا لیزری یا جوهر افشان هستند. در هر صورت کارتریج این دستگاه باید در زمان درست شارژ شود تا کیفیت چاپ افت نکند. برای شارژ کارتریج پرینتر کانن، در ابتدا دستگاه خاموش شده و پوشش کناری آن برداشته می‌شود. بعد از آن باید درام از بخش سفید آن نگه داشته شده و به سمت بیرون کشیده شود. در مرحله بعدی، چرخنده PCR و میله PCR هم جدا می‌شوند.

بعد از جای‌گذاری بخش مربوط به ضایعات و جوهر، دو بخش اصلی کارتریج خارج می‌شوند. وایپر بلید هم در مرحله دیگر جدا شده و کارتریج به صورت کامل تخلیه می‌شود. بعد از تزریق تونر یا جوهر درون کارتریج، همه قسمت های باز شده دوباره بسته شده و به جای اصلی خود برمی‌گردند. البته شارژ کارتریج پرینتر کانن به این راحتی که بیان می‌شود نیست و مراحل و جزئیات مهمی دارد که باید با دقت هرچه تمام‌تر و به صورت کاملا صحیح، اصولی و بی‌نقص انجام شود. بعد از بستن قطعات و درپوش، بهتر است یک برگه پرینت بگیرید. اینطوری مطمئن می‌شوید که کارتریج به صورت صحیح شارژ شده است.

مشکلات احتمالی بعد از شارژ کارتریج کانن

مشکلاتی که امکان بوجود آمدن آن ها بعد از شارژ کارتریج هست و کارشناس شارژ باید آن ها را برطرف کند عبارتند از:

  • کارتریج باعث کثیفی کاغذ می‌شود
  • بعد از فرمان چاپ کاغذ به صورت کاملا سفید بیرون می‌آید
  • پرینتر موقع چاپ خطا و هشدار کارتریج می‌دهد
  • بعد از نصب کارتریج در دستگاه، دستگاه خاموش می‌شود
  • روی صفحه خطوط اضافی چاپ می‌شود
  • قسمتی از صفحه سفید و چیزی روی آن چاپ نمی‌شود
  • صفحه پس‌زمینه کمرنگی دارد
  • چاپ کمرنگ است
  • رنگ ها با همدیگر تداخل دارند
  • کارتریج صدای اضافی دارد
  • بعد از شارژ کارتریج خطای عدم وجود کارتریج نشان داده می‌شود( در این مواقع دکمه Ok را فشار دهید. هم ارور برطرف می‌شود و هم می‌توانید عملیات چاپ را ادامه دهید. اگر مشکل همچنان برقرار بود، احتمالا راه‌حلی جز عوض کردن چیپست ندارید.)

افت سرعت پرینت

یکی از مشکلات احتمالی پس از شارژ کارتریج کانن ، افت سرعت پرینت است. البته خوب است بدانید که این مشکل ربطی به خود کارتریج ندارد. سرعت پایین پردازش کامپیوتر یا لپ تاپ یا هر دستگاه دیگری که پرینت را ارسال می‌کند، علت اصلی بروز این مشکل است. بهتر است سیستم عامل را ارتقا داده و یا درایور پرینتر را دوباره در لپ تاپ یا رایانه مورد نظر خود نصب کنید. لازم به ذکر است که خرابی کابل اتصال به پرینتر هم می‌تواند سبب کم‌شدن سرعت چاپ شود.

شارژ کارتریج کانن در محل

شارژ کارتریج پرینتر کانن توسط کاربر

از نظر بعضی از کاربران، شارژ کارتریج دارای قیمت زیادی است. بنابراین می‌خواهند خودشان شارژ کارتریج رنگی لیزری، سیاه و سفید یا حتی شارژ کارتریج جوهر افشان را انجام دهند. راجع به این مورد باید بگوییم در صورتی که شارژ کارتریج به صورت صحیح و اصولی صورت نگیرد، امکان بروز مشکلاتی وجود دارد. نشت جوهر یا تونر در دستگاه پرینتر، بروز خطا در دستگاه و حتی آسیب‌های سخت افزاری به پرینتر وجود دارد. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از آسیب و خسارات احتمالی، شارژ کارتریج  کانن را به افراد ماهر و متخصص واگذار کنید. تکنسین های ماهر در کانن ایران آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان گرامی هستند. می‌توانید با تماس یا مراجعه حضوری به نمایندگی ها، درخواست شارژ کارتریج کانن در محل خود را ثبت کنید.

چه وسایلی برای شارژ کارتریج لازم است؟

در صورت شارژ کارتریج توسط خودتان و یا تکنسین متخصص، برای انجام شارژ کارتریج کانن به وسایل زیر نیاز است.

  • پیچ گوشتی مناسب با پیچ های کارتریج
  • دستکش
  • تونر یا جوهر
  • چیپست
  • درام
  • فرچه و…
  • شارژ کارتریج کانن در محل

اگر قصد شارژ کارتریج پرینتر خود را دارید، امکان دارد به تعدادی از وسایل نام برده شده دسترسی نداشته باشید یا بعضی از مراحل را فراموش کنید. در این صورت نه تنها در هزینه های شارژ کارتریج پرینتر صرفه جویی نکرده، بلکه به پرینتر نیز آسیب وارد خواهید کرد. بنابراین تنها داشتن وسایل لازم، برای شارژ کارتریج کافی نیست و باید از مهارت و تجربه کافی نیز در این زمینه برخوردار باشید.

آیا شارژ پرینتر کار خطرناکی است؟

اگر شارژ پرینتر به‌دست افراد بی‌تجربه و با ابزار مخصوص صورت نگیرد، کار خطرناکی است. به این علت که می‌تواند به قطعات دیگر پرینتر نیز آسیب وارد کند. حتی امکان دارد با پخش شدن پودر شارژ پرینتر و کارتریج در محل، حساسیت‌های تنفسی یا خسارت‌های جبران ناپذیری به افرادی که در آن جا حضور دارند وارد شود. بنابراین بهتر است شارژکارتریج پرینتر خود را به افراد ماهر و باتجربه در این حوزه واگذار کنید.

تعویض کارتریج پرینتر کانن

عوض کردن کارتریج پرینتر کانن به علت مصرفی بودن این بخش از دستگاه، هر چند مدت یک بار باید انجام شود. زمان این کار متناسب با نوع دستگاه و مدل آن فرق می‌کند. مثلا برای پرینتر های سیاه و سفید لیزری معمولاً بعد از چاپ 2 هزار صفحه، به شارژ و یا تعویض کارتریج نیاز دارند. این زمان در پرینتر های رنگی کوتاه‌تر و سریع‌تر است.

تعداد زیادی از کاربران اشتباها فکر می‌کنند اگر ماهی 1 یا 2 برگ چاپ رنگی از پرینترخود بگیرند، حداقل تا 2 سال هیچ‌گونه نیازی به شارژ و یا تعویض کارتریج پرینتر خود نخواهند داشت. اما در حقیقت تعویض و شارژ کارتریج پرینتر هیچ ربطی به این مورد نداشته و اگر از پرینتر های رنگی حداقل 2 بار در هفته استفاده نشود، جوهر آنها خشک می‌شود و شارژ آن ها نتیجه مفیدی ندارد. بهتر است هم در رابطه با میزان استفاده از دستگاه پرینتر و هم درباره زمان تعویض کارتریج پرینتر، دقت و احتیاط لازم را داشته باشید.

شارژ کارتریج کانن در محل

خدمات شارژ کارتریج کانن در محل کانن ایران

  • سرویس تخصصی همه قطعه های کارتریج با هدف بهینه سازی عملکرد دستگاه و کاهش استهلاک قطعات
  • تعمیر و تعویض قطعه های مصرفی کارتریج ها برای کاهش هزینه مصرفی
  • بروز رسانی قطعات و کیت های کارتریج در صورت ارائه از طرف کمپانی های تولید کننده برای رفع اختلالات
  • نصب تجهیزات جانبی از جمله نرم افزار درایور در مرکز کانن ایران**
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی مانند ماژول های جانبی در مرکز کانن ایران**
  • مشاوره و راهنمایی مصرف کنندگان درباره عملکرد پرینترها و کارتریج ها و نگهداری آن‌ها
  • سرویس های دارای زمان‌بندی دوره‌ای کارتریج کانن
  • حذف و نصب دوباره نرم افزار درایور دستگاه پرینتر برای برطرف شدن اختلالات موجود
  • ارائه گزارش برای صحیح بودن عملکرد و کارکرد تجهیزات کارتریج
  • تعمیر کارتریج جوهرافشان
  • تعمیر کارتریج لیزری سیاه و سفید
  • تعمیر کارتریج لیزری رنگی
  • تعمیر کارتریج قابل حمل
  • تعمیر کارتریج کانن

شارژ کارتریج کانن در محل

نکات مهم در شارژ کارتریج پرینتر کانن

یکی از عوامل موثر و مهم در شارژ باکیفیت کارتریج، توجه به نحوه صحیح باز کردن و بستن کارتریج و داشتن تجهیزات لازم برای انجام این کار است. واضح است که نبود دانش و تخصص لازم در این زمینه و استفاده از ابزارهای عمومی و رایج همچون انبردست، پیچ‎گوشتی و چکش به جای استفاده از ابزارهای تخصصی، سبب بوجود آمدن خرابی کارتریج می‎شود. در این بین، کارتریج پرینترهای لیزری رنگی خیلی ظریف‌تر و حساس‌تر است و به توجه و دقت زیادی نیاز دارد.

به این مسئله توجه کنید که روش شارژ کارتریج یک کار سلیقه‎ای نیست؛ بلکه یک کار تخصصی و علمی است و باید با درنظر گرفتن همه پارامترها و شرایط لازم انجام بگیرد. همه کاربران گرامی با تماس یا حضور در مرکز کانن ایران می‌توانند سرویس های تعمیرات دستگاه های اداری را دریافت کنند.

قیمت شارژ کارتریج پرینتر کانن

قیمت شارژ کارتریج پرینتر به موارد مختلفی بستگی دارد. نوع دستگاه پرینتر، میزان حجم و ظرفیت کارتریج آن، نوع تونر و … از جمله این موارد هستند. به همین علت قیمت شارژ کارتریج متناسب با هر یک از این موارد فرق می‌کند. اما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق شارژ کارتریج دستگاه پرینتر خود، با شماره های مراکز نمایندگی کانن تماس حاصل کنید. کارشناسان مجرل این مرکز، متناسب با همه مواردی که به آن‌ها اشاره شد، قیمت دقیق شارژ کارتریج دستگاه مورد نظرتان را به شما می‌گویند.

شارژ کارتریچ کانن در محل

خدمات تعمیر پرینتر کانن در محل

پرینترها دستگاه‌های پر استفاده‌ای هستند که از قطعات و قسمت های مختلفی تشکیل شده‌‌اند. کارکرد همه آن‌ها، در خروجی نهایی کار تأثیر خیلی زیادی دارد. در صورتی که هر کدام از این قطعات دچار عیب یا مشکلی شوند، عملکرد دستگاه کند، مختل یا حتی متوقف می‌شود. به صورت کلی پرینترهایی که در دوران استفاده از آن‌ها، توسط تکنسین های متخصص به صورت دوره‌ای سرویس می‌شوند، با مشکلات کمتری مواجه شده و عمر طولانی‌تری نسبت به پرینترهایی که سال‌ها سرویس نشده‌اند دارند. تعمیر پرینترهای کانن در محل، توسط تکنسین‌های حرفه‌ای و کاربلد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا صورت می‌گیرد.

به صورت کلی خدمات مرتبط با تعمیر پرینترهای کانن، شامل همه اقداماتی است با هدف رفع کلیه مشکلات آن صورت می‌گیرد. این خدمات شامل فعالیت های زیادی می‌شود که در ادامه آن ها را آورده‌ایم:

  • تعمیر مین برد
  • رفع خطاهای پرینتر
  • تعمیر برد پاور
  • تعویض فیوزینگ
  • تعمیر کاغذکش
  • شارژ کارتریج
  • تعویض و پاکسازی درام
  • تعمیر تاچ پنل
  • تعویض دولوپر
  • تعویض کلیدهای آسیب‌دیده
  • تعمیر اپتیک
  • تعمیر و تعویض سنسورها و …
شارژ کارتریج کانن در محل
شارژ کارتریج کانن در محل

اگر مراحل خدمات به صورت صحیح انجام نشود یا تکنسین مربوطه، مهارت کافی در انجام آن را نداشته باشد، امکان دارد دستگاه آسیب ببیند. حتی گاهی دچار مشکلاتی می‌شود که دیگر قابل ریکاوری و تعمیر نیست. به همین جهت مهارت افرادی که تعمیر پرینتر کانن خود را به او می‌سپارید، از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.

سخن آخر

در این متن راجع به شارژ کارتریج کانن در محل و موارد مربوط به آن خواندیم. متوجه شدیم که شارژ کارتریج در خانه توسط کاربر کار خطرناک و در برخی موارد هزینه‌بر است و باید توسط افراد متخصص در این زمینه صورت بگیرد. در حالت کلی باید از یک کارشناس حرفه‌ای و قدرتمند در این حوزه کمک گرفت.

در این میان، کانن ایران با به کارگیری افراد مجرب و متخصص، سطح بالایی از خدمات را در زمینه شارژ کارتریج پرینترهای کانن در محل را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. هدف ما برقراری آسایش و رفاه شما دوستان عزیز و گرامی است. به همین علت شارژ کارتریج کانن در محل، یکی از خدمات برجسته مرکز کانن ایران** است. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به محصولات برند Canon و دریافت لیست خدمات نمایندگی های کانن در سراسر کشور، با شماره های درج شده در قسمت درباره ما در سایت تماس حاصل کنید. همچنین می‌توانید از کارشناسان ما در زمینه مشاوره نیز کمک دریافت کنید و در نهایت بهترین و مفیدترین تصمیم ممکن را بگیرید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *