سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s

canon pixma mg2540s

پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s

کانن، کمپانی بزرگ در عرصه الکترونیک و تجهیزات پزشکی که چندملیتی است. این شرکت به طراحی و تولید دوربین‌های تصویربرداری تخصص بنیادی دارد. ۸۳ سال از پابرجا بودن این کمپانی می‌گذرد و اولین بنیان‌گذار آن تاکشی می‌تارایی بود.کانن تنها در تصویربرداری و دوربین تخصص ندارد بلکه در دستگاه‌های کپی هم سررشته دارد. در ادامه به نقد و برسی پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s می‌پردازیم و آن را بیشتر با شما آشنا می‌کنیم. در ادامه همراه باشید.

 

بررسی کلی پرینتر

canon pixma mg2540s
canon pixma mg2540s

این پرینتر ساخت شرکت کانن می‌باشد. درواقع این پرینتر آپدیت شده PIXMA MG2440 است. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم این است که در کارایی آنها هیچ فرقی نیست. پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s شباهت بسیار زیادی به نسخه قبلی خود دارد.

این پرینتر از لحاظ قیمت نسبت به کارایی آن بسیار ارزان و به‌صرفه می‌باشد. علاوه بر پرینت گرفتن، امکانات اسکن و کپی هم در اختیار کاربر می‌گذارد. این پرینتر را می‌توان در مقابل HP Deskjet قرارداد. هرچند این مدل سرعت بیشتری از پرینتر کانن دارد، اما کیفیت چاپ آن پایین می‌باشد. دو پرینتر، قابلیت‌های یکسانی دارند ولی هدف از ساخت این نوع پرینتر‌ها برای کاربرانی است که به دنبال دستگاهی چندکاره با چاپ عکس می‌باشند.

این پرینتر در ابعاد x 306 x 145426 میلی‌متری است و فضای کمی روی میز کار شما می‌گیرد. وزنی به‌اندازه ۳٫۵ کیلوگرم دارد. اما سینی‌های ورودی و خروجی کاغذ ممکن است به ابعاد دستگاه اضافه کند.

قسمت اسکن پرینتر کانن در بالای بدنه قرار گرفته است. اگر در قسمت اسکن درب آن را باز شود به بستر شیشه‌ای اسکن برخورد می‌کنیم. قسمت سمت چپ بدنه دستگاه، در بالا شاهد دکمه‌های آن هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا از ویژگی‌های این دستگاه برای شما عزیزان توضیح دهیم.

 

نگاهی دقیق به PIXMA MG2540s

canon pixma mg2540s
پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدلPIXMA MG2540s

پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s، همان‌طور که از نام آن پیدا است، به چاپ جوهرافشان تأکید زیادی دارد. اگر بخواهیم به طور خلاصه چاپ جوهرافشان را برای شما عزیزان بگوییم این است که این نوع چاپ بیشتر برای عکس و اشکال گرافیکی استفاده می‌شود. کاغذ‌های مخصوص عکس کاملاً در این دستگاه پشتیبانی می‌شود. کاربرانی که از این پرینتر استفاده کرده‌اند، رضایتی کامل از آن داشته و از کیفیت چاپ ان بسیار راضی بودند.

باید یک نکته مهمی را به شما عزیزان بگوییم که نباید از این دستگاه توقع چاپ متن داشت. بعضی از کاربران برای چاپ متن، این دستگاه را تهیه می‌کنند. اما با واکنش کندی در این دستگاه در هنگام چاپ متن مواجه شدند و از این دستگاه شکایت کردند. باید به شما بگوییم که این پرینتر مناسب چاپ متن نمی‌باشد. چون هم در این کار کند پیش می‌رود و هم تعداد صفحات کمی را به چاپ می‌رساند. پس این پرینتر نمیتواند سرعت بالایی در چاپ متون داشته باشد.

 

کار این دستگاه چه می باشد؟

canon pixma mg2540s
پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدلPIXMA MG2540s

اگر برای چاپ متن به یک دستگاه پرینتر نیاز دارید، باید از نوع لیزری آن استفاده کنید. کارتریج‌های پرینتر به‌صورت تخمینی ظرفیتی برابر با ۱۸۰ صفحه دارند. هدف ساخت پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s برای افرادی می‌باشد که استفاده کمتری از پرینتر دارند.

تا اینجای مطلب باید متوجه شده باشید که این دستگاه بیشتر برای چاپ عکس مناسب می‌باشد. به نظر ما یک قانون برای خرید دستگاه پرینتر وجود دارد و آن این است که هرچقدر بیشتر برای این دستگاه‌ها هزینه کنید، مطمئناً از امکانات بیشتری بهره‌مند خواهید شد.

اگر می‌خواهید چاپ عکس انجام دهید ولی حجم چاپ شما بالا می‌باشد، باید مدل مخزن دار این دستگاه را تهیه نمایید. از قابلیت‌های دیگر این دستگاه می‌توان به اسکن اشاره کرد. با این امکان شما می‌توانید به کپی‌کردن بپردازید. اسکن این دستگاه برخلاف پرینتش، تجهیزات مصرفی ندارد و تا آخر عمر دستگاه برای شما امکان اسکن با وضوح خوب را فراهم می‌سازد.

 

آیا این پرینتر از لحاظ قیمت و کارایی به‌صرفه است؟

canon pixma mg2540s
پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدلPIXMA MG2540s

در پاسخ این سؤال باید بگوییم بله. پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s اقتصادی‌ترین دستگاه پرینتری می‌باشد که در کشور ایران به فروش می‌رسد. این دستگاه یک انتخاب خیلی عالی برای چاپ اسناد و تصاویر ساده و مبتدی می‌باشد. از این دستگاه می‌توان در خانه استفاده کرد و اصطلاحاً به آن پرینتر خانگی می‌گویند.

از کاغذهای A4 هم پشتیبانی می‌کند اما اگر به دنبال کیفیت بهتری هستید باید از کاغذ‌های مخصوص چاپ استفاده نمایید. این دستگاه از لحاظ قیمت کاملاً مناسب است و میزان مصرفی جوهر آن بسیار کم می‌باشد. باید به شما بگوییم این دستگاه برای افرادی است که در خانه به چاپ یا اسکن می‌پردازند.

 

سخن پایانی

در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم تا به شما عزیزان بگوییم که این دستگاه چه نوع عملکرد و امکاناتی دارد. تمام نکات ذکر شده برای خرید این دستگاه به شما گفته شد. اما در مجموع این دستگاه بسیار باکیفیت و مناسب کار‌های سبک می‌باشد. قطعاً از خرید آن پشیمان نخواهید شد. اما باید به حجم کاری خود نگاه بیندازید. تا متوجه بشوید که این دستگاه می‌تواند نیاز شما را برطرف کند یا خیر. پس بر حسب نیاز خود، میتوانید این پرینتر را از نمایندگی کانن خریداری و از امکانات آن بهره‌مند شوید. جهت تعمیرات پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s نیر میتوانید با نمایندگی تعمیرات کانن تماس بگیرید.

 

خیلی ممنونیم که وقت گران‌بهای خود را صرف خواندن این مقاله کردید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *