سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

کارتریج کانن مدل KP-108IN

canon kp-108in

کارتریج کانن مدل KP-108IN

کارتریج کانن مدل KP-108IN محصول شرکت کانن می‌باشد. وزن این کارتریج برابر با 260 گرم است. این مدل قابل حمل بوده و برای استفاده در پرینترهای سری CP مناسب می‌باشد.  در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی این محصول و قابلیت‌های آن بپردازیم.

قابلیت کارتریج کانن مدل KP-108IN

canon kp-108in
canon kp-108in

ویژگی‎‌های کلیدی کارتریج کانن مدل KP-1081N عبارتند از:

  • بسته عکس اقتصادی
  • چاپ‌های 108*466
  • جوهر رنگی
  • Select SELPHY Printer
  • کارتریج ندارد و حرارتی است

کارتریج کانن مدل KP-108IN

canon kp-108in
canon kp-108in

این کارتریج مخصوص چاپ عکس SELPHY می‌باشد. این چاپ بصورت رنگی و ترکیب رنگ RGB را دارا می‌باشد. در بسته‌بندی کارتریج کانن مدل KP-108IN ، تعداد 108 عدد کاغذ مخصوص چاپ عکس 4*6 اینچ، به همراه 3 رول 36 تایی ریبون برای چاپ عکس گذاشته شده است.

مجموعه رنگ و کاغذ KP-108IN از شرکت Canon یک بسته ویژه است که هم شامل کاغذ و هم جوهر است. از این کیت ویژه برای چاپ اقتصادی عکسهای رنگی تا 108*644  اینچ استفاده کنید. از آنجا که میزان کاغذ از قبل برش خورده است، شما به راحتی عکس‌های خود را چاپ می‌کنید و آن‌ها برای مشاهده و به اشتراک گذاری آماده هستند. این کارتریج با مدل‌های زیر سازگار می‌باشد:

SELPHY CP1300

Canon SD1100 Pink American Cancer Society Camera/Printer Bundle

SELPHY CP760

SELPHY CP770

SELPHY CP770 Bundle

SELPHY CP780

SELPHY CP800

SELPHY CP900

SELPHY CP1200

SELPHY CP910 Black Wireless

SELPHY CP810

CP330 SELPHY

بررسی کارتریج کانن مدل KP-108IN

canon kp-108in
canon kp-108in

برای چاپ عکس روی این کاغذها از تصعید رنگ  dye sublimation استفاده می‌شود. این به این معنی است که به محض چاپ، جوهر بر روی کاغذ پخش نمی‌شود. همانطور که گفته شد این مدل برای استفاده در پرینترهای سری CP بخصوص برای پرینتر سری SELPHLY مورد استفاده قرار میگیرد.

از دیگر مشخصات این کارتریج کانن ، موارد زیر را می‌توان شرح داد:

  • اندازه چاپ به اندازه کارت پستال است و در سمت مقابل دارای علامت Canon می‌باشد. همچنین برای دعوت‌نامه، بروشور هم مناسب است.
  • از تصعید رنگ برای چاپ استفاده می‌کند. یعنی بلافاصله بعد از چاپ، عکس فورا خشک می‌شود. و چندین برگ را می‌توان بدون وقفه چاپ کرد.
  • جوهر و کاغذ این کارتریج با مدلهای قبلی، سری CP سازگار است
  • کارتریج جوهر رنگی و کاغذ عکس براق سطح صافی را برای چاپ حرفه ای ارائه می‌دهد.
  • با مجموعه کارتریج سیاه و رنگی و جوهر عکس Canon KP-108IN به راحتی عکس‌های خود را در خانه یا محل کار چاپ کنید. این مجموعه ایده آل برای کارهای هنری و عکس، شامل 108 ورق کاغذ عکس 4 در 6 اینچ و سه کارتریج جوهر رنگی است.

مشخصات پرینتر چاپ عکس کانن مدل SELPHY CP به همراه کارتریج کانن مدل KP-108IN

canon kp-108in
canon kp-108in

اولین مشخصه‌ای که این پرینتر کانن دارد، صفحه نمایش آن است که اندازه آن 3/2 اینچ می‌باشد. در نتیجه منوها و تصاویر را بزرگ و با کیفیت خوبی می‌تواند به نمایش بگذارد. از دیگر ویژگی این پرینتر، اتصال به وای‌فای می‌باشد که می‌توان دوربین دیجیتال و تلفن همراه را به این دستگاه متصل کرد. از جمله جذابیت‌های این دستگاه این است که می‌توانید از انواع برچسب بر روی تصاویر خود استفاده کنید و آن‌ها را مانند کارت پستال، در ابعاد 6*4 چاپ نمائید. همچنین می‌توانید دو، چهار، شش عکس را در یک برگه چاپ نمائید. که این ویژگی برای چاپ عکس‌های مشابه در کنارهم کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید از طریق پورت USB یا فلش و کارت حافظه، عکس‌های خود را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید و در صورت نیاز آنها را ویرایش نمائید و سپس آن‌ها را چاپ کنید.

شارژ کارتریج کانن مدل KP-108IN

در کارتریج کانن مدل KP-108IN، جوهر و کاغذ در واقع نقش کارتریج را ایفا می‌کند. که عکس‌های شما را با کیفیت و مقاوم چاپ می‌کند، این کارتریج به اندازه ریبون مصرف دارد. یعنی تا 108 چاپ را به کاربر تحویل می‌دهد، بنابراین با هر 3 ریبون در طول مصرف تا 108 عکس را براحتی چاپ می‌کند.

با تمام شدن ریبون، با پیغام اتمام آن بر روی دستگاه مواجه می‌شوید، که برای کاردهی مجدد دستگاه باید هرچه سریع‌تر، ریبون را تعویض نمائید. ریبون دارای مواد جوهری است که در طول مصرف تمام می‌شود، در ست کاغذ و ریبون کانن مدل KP-108IN، سه ریبون 36 تایی وجود دارد که تعداد چاپ هر کارتریج را نشان می‌دهد.

مزیت کارتریج کانن مدل KP-108IN

توجه داشته باشید که دستگاه، یک لایه بی‌رنگ و براق روی کاغذ عکس، در مرحله آخر چاپ می‌کند که این کار باعث مقاومت و کیفیت بیشتر عکس چاپ شده می‌شود. در نتیجه این چاپ در مقابل آب، اثر انگشت و اکسید شدن مقاوم می‌باشد.

از دیگر مزیت، استفاده از این کارتریج، عدم خشک شدن جوهر است. علت اصلی آن است که کارتریج ریبونی از جوهر یا تونر استفاده نمی‌کند و موارد چاپی در نوار داخلی قرار دارد و بصورت حرارتی روی کاغذ منتقل می‌شود.

از مزیت‎‌های دیگر این پرینتر CP کانن ، پرینت عکس بدون استفاده از کامپیوتر می‌باشد. زیرا خود این دستگاه دارای صفحه نمایش می‌باشد و براحتی و اتصال آسان می‌توانید عکس‌های خود را چاپ نمائید.

همچنین سهولت تعویض کارتریج توسط کاربر بدون نیاز به دانش فنی از دیگر مزایای کارتریج کانن مدل KP-108IN می‌باشد.

جمع بندی و سخن آخر

canon kp-108in
canon kp-108in

در این مطلب به بررسی کارتریج کانن مدل KP-108IN پرداختیم و مشخصات و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم، همانطور که گفتیم کارتریج کانن مدل kp-108in از نوع حرارتی می‌باشد، پس به کاغذی احتیاج دارد که پوششی دارد که در مقابل گرما واکنش نشان می‌دهد و تصویری را که با آن تماس دارد را چاپ می‌کند، این در واقع یک واکنش شیمیایی است که مربوط به پوشش رنگی کاغذ شده و در نتیجه باعث فرآیند چاپ می‌شود و همانطور که گفتیم پرینتر CP ، جزء پرینترهای سلفی شرکت کانن می‌باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از این دستگاه شما را به یک ادیتور حرفه‌ای عکس، عکاس حرفه‌ای تبدیل می‌کند، همچنین باعث می‌شود شما عکس‌های قدیمی را بازبینی کنید و خاطرات خود را مرور نمائید. با مطالعه دقیق این مطالب، می‌توانید با ویژگی‌ها و مشخصات این کارتریج آشنا شوید و برای خرید این کارتریج از برند محبوب و با کیفیت کانن به نمایندگی کانن مراجعه کنید .

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *