سهروردی شمالی ، خ خرمشهر ، جنب بانک رفاه ، پلاک ۸۱ ، طبقه ۱ ، واحد ۲

فاکتور های خرید فلاش دوربین

فاکتور های خرید فلاش دوربین

فلاش دوربین یک لوازم جانبی واجب در میان هزاران وسیله جانبی است. فاکتور های خرید فلاش دوربین بسیار مهم هستند و در این مقاله آن ها را برایتان شرح خواهیم داد. اما پیش از آن‌ به معرفی خود فلاش دوربین می‌پردازیم.

این نور اضافه، در صحنه هایی که تاریک است و نور کمی وجود دارد، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلاش دوربین همچنین باعث می‌شود که در موقعیت های نوری زیاد، با نور معقولی عکاسی کنید. همینطور به شما امکان این را می‌دهد که سوژه های در حال حرکت را ثابت کنید. یکی از کاربر های موثر دیگر آن در میان هزاران کاربرد، این است که می‌توان برای فعال سازی منبع نور فلاش های دیگر، از آن ها استفاده کرد.

به علاوه آن، فلاش دوربین یک ابزار مفید و خلاقانه برای ثبت عکس های بسیار زیبا در شرایط نوری بسیار پایین است. فواید فلاش خارجی بر روی دوربین عکاسی، خیلی بیشتر از فواید موجود در فلاش داخلی دوربین های عکاسی است. اما یکی از عیب های بزرگ فلاش خارجی است است که از آن باید به عنوان یک قطعه اضافی نگهداری کرد.

تفاوت فلاش روی دوربین و فلاش خارجی

فلاش روی دوربین نوعی فلاش است که می‌تواند به صورت مستقیم به دوربین عکاسی وصل شود. برخلاف اسمی که با آن نامیده می‌شود، لزومی ندارد که این فلاش حتما بر روی دوربین عکاسی نصب شود. فلاش های روی دوربین در اغلب اوقات، خارج از خود دوربین عکاسی به کار می‌روند. این نوع فلش ها با دیگر منبع های نوری همچون بسته استودیویی، تک لایت‌ها و… فرق دارد.

علت تفاوتشان در این است که این فلاش ها به شکل فیزیکی به دوربین عکاسی وصل نمی‌شوند. به علاوه آن، فلاش‌های روی دوربین به طور معمول، منبع تغذیه دارند. هرچند که در برخی اوقات هم می‌توان از منبع تغذیه های خارجی برای افزایش راندمان کار فلاش یا باتری دوربین استفاده کرد.

فلاش اکسترنال نیز همان فلاش خارجی دوربین است. در مقایسه فلاش های خارجی روی دوربین عکاسی با فلاش های داخلی،  فلاش های خارجی از برتری عملکردی قوی تری برخوردارند. به بیانی دیگر یک فلاش خارجی روی دوربین عکاسی، در اغلب موارد بهتر از فلاش های داخلی دوربین ها جواب می‌دهد؛ حتی با در نظر گرفتن اینکه این نوع از فلاش ها درون دوربین کار نشده‌اند! در ادامه به برخی فاکتور های خرید فلاش دوربین به صورت تخصصی می‌پردازیم.

رابطه قرمزی چشم و فلاش داخلی

فلاش های داخلی در اغلب دوربین ها، در فاصله نزدیکی از لنز دوربین قرار دارند. و این باعث شده در اکثر مواقع هنگام عکاسی با نور کم، چشم های سوژه ها به رنگ قرمز ثبت می‌شوند. اما علت این مسئله چیست؟

فاکتور های خرید فلاش دوربین
فاکتور های خرید فلاش دوربین

چشم ها به این علت قرمز می‌شوند که مردمک های چشم در نور کم از حالت عادی گشادتر می‌شوند. فلاش های داخلی نیز با راستای نور لنز هم جهت هستند؛ به همین علت پرتو آن به چشم ها وارد شده و از شبکیه چشم که قرمز رنگ است، به دوربین بازتاب می‌شود. یکی از راهکار ها در این مواقع، استفاده از منبع نوری خارج از دوربین یا همان فلاش خارجی دوربین است. به این صورت که فلاش خارجی از یک زاویه متفاوت با لنز به سوژه می‌تابد.

مورد مذکور یکی از فاکتور های خرید فلاش دوربین است. ضمنا برای دیافت مشاوره بیشتر، می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن** تماس بگیرید.

کنترل قدرت فلش و سرعت هماهنگی در فاکتور های خرید فلاش دوربین

پیش از توضیح فناوری خود که در اغلب فلاش های تولید شده جدید یافت می‌شود، خوب است راجع به شیوه کنترل دستی و قدرت فلاش بیشتر بدانید. این موضوع به طور مستقیم، به درک نسبت نوردهی مربوط می‌شود. یعنی سرعت های شاتر و دیافراگم چطور بر هم اثر گذاشته و یکدیگر را متعادل می‌سازند. حتی اگر نورسنجی خودکار در دسترس باشد، در اکثر مواقع برای تنظیم بهترین نوردهی، فلاش ها به کار برده می‌شوند.

کشیدن شاتر و پر کردن فلاش در فاکتور های خرید فلاش دوربین

فلاش دوربین در اغلب موارد برای افزایش نور و روشن کردن صحنه به صورت کامل استفاده می‌شود و یا در شرایط کمبود نور در صحنه یا به علت استفاده از دیافراگم کم برای افزایش عمق میدان به کار برده می‌شود. همچنین از فلاش ها در ترکیب نوردهی محیطی برای نمایان شدن فواید خلاقانه زیاد استفاده می‌کنند.

راجع به سرعت هماهنگ ‌سازی، اگر از سرعت شاتر شبیه به یک با نور معمولی محیط مربوط به فلاش بهره می‌برید، نور و فلاش را با یکدیگر ترکیب می‌کنید. به این تکنیک “کشیدن شاتر” می‌گویند و می‌توان آن را برای مواردی مثل بولد کردن اشیا یا موضوعات مخصوص در صحنه به کار برد. مثلا از این تکنیک می‌توان در عکاسی از مزرعه یا جمعی از بوته ها در زمان غروب آفتاب استفاده کرد. درشرایطی که بک‌گراند و منطقه های اطراف آن دارای نور بسیار کمی هستند، مقدار نور موجود در منطقه های آسمانی بیشتر است.

فاکتور های خرید فلاش دوربین
فاکتور های خرید فلاش دوربین

یکی از راه ها برای رندر گرفتن از این نوع صحنه ها، این است که فلاش خود را برای افزایش نور مناطق نزدیک تر به کار ببرید و اجازه دهید شاتر در مدت زمان بیشتری باز بماند تا نور طبیعی موجود در محیط آسمان را دریافت کند. فلاش این نور را برای نمایانگر شدن بخش های تاریک و روشن عکس در یک فریم فراهم می‌سازد. به علاوه آن، از تکنیک کشیدن شاتر برای عکاسی از حرکت منجمد شدن در نور کمتر، استفاده می‌شود.

علت کافی نبودن فلاش داخلی دوربین برای عکاسان حرفه‌‌‌‌‌ای

قبل از رفتن سراغ اصل مطلب باید بگوییم که فلاش داخلی دوربین به هیچ وجه یک ابزار کم ارزش نبوده و در بسیاری از موارد در  نوردهی به سوژه می‌تواند فعالیت بسیار موثری داشته باشد. منتهی مسئله‌ای که در این مورد وجود دارد این است که فلاش هاش داخلی تنها در گرفتن عکس های ساده کاربرد دارند. اگر فردی قصد پیشرفت و افزایش علم در زمینه عکاسی دارد و یا به دنبال کسب درآمد از حرفه عکاسی است، قطعا باید با انواع فلاش های خارجی و استودیویی آشنا باشد. در اغلب سبک های مختلف عکاسی، شما حداقل به یک فلاش خارجی نیاز دارید.

راهنمای خرید فلاش استودیویی

یکی از اساسی‌ترین نکته منفی فلاش های داخلی دوربین، این است که نمی‌توانند خودشان را با شرایط متفاوت نوری تطبیق دهند. علت ناتوانی فلشه های داخلی دوربین در این مورد، به این علت است که این دستگاه فقط در یک سمت و با یک زاویه تولید نور می‌کند. بنابراین نمی‌توانید عکس هاس خلاقانه و با نورپردازی خاص ثبت کنید و در نتیجه پیشرفت چندانی در تبدیل شما به یک عکاس حرفه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

فاکتور های خرید فلاش دوربین
فاکتور های خرید فلاش دوربین

مهم‌ترین مورد برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای، درک کامل مقوله نور و نورپردازی در عکاسی است. میزان علم و اطلاعات شما از مبحث نور و نور پردازی سبب افزایش مهارت شما در تنظیم کنتراست، حجم و اندازه نور و معیار های دیگر می‌شود. با افزایش اطلاعات خود و به‌کار گیری فلاش هاش استودیویی، حتی می‌توانید نویز محیط، حرکت و پترن نور عکس ها را نیز تنظیم کنید. در ادامه این مطلب، راجع به دو معیار اثرگذار و مهم راجع‌به فلاش های استودیویی توضیح می‌دهیم.

1_  توان خروجی فلاش

مقدار توان فلاش خارجی، یکی از مهم‌ترین معیار هایی است که در زمان خرید یک فلاش خارجی، باید در نظر گرفته شود. توان خروجی با نماد GNیا Guide Number نشان داده می‌شود. بدون پرداختن به جزئیات و اطلاعات فنی تخصصی، یک‌راست سر اصل مطلب رفته و می‌گوییم که در زمان خرید فلاش خارجی دوربین، دستگاه های فلاش با GN بالا را ترجیح بدهید.

مسلما هر چه شاخص GN بالاتر باشد، میزان نور تولید شده هم بیشتر است. لازم به ذکر است که در اغلب فلاش های خارجی امکان کاهش توان خروجی وجود دارد؛ اما به هیچ وجه امکان افزایش شاخص GN، از مقدار حداکثری آن وجود ندارد. به صورت کلی، شاخص GN با شاخص دیافراگم در فاصله سوژه تا فلاش خارجی، مساوی است.

هرچه میزان تجربه و اطلاعات شما در رابطه با عملکرد فلاش های خارجی و استودیویی افزایش پیدا کند، درک منطقی تر و واضح تری از مقدار شاخص GN لازم برای هر صحنه عکاسی خواهید داشت. آگاهی به میزان اهمیت شاخص GN در فلاش‌های خارجی، هنگام استفاده همزمان از چند فلاش خارجی، سبب افزایش درک شما نسب به اثر زیاد این فلاش ها در صحنه های مختلف عکاسی می‌شود.

2_  مدت زمان بازیابی

ویژگی مهم بعدی در زمان خرید فلاش استودیویی، در نظر گرفتن شاخص بازیابی آن ها است. به بیانی ساده‌تر، مدت زمان بازیابی یعنی فاصله مورد نیاز یک فلاش میان دو سری نوردهی مداوم و در نهایت اقدام مجدد به نوردهی.

کارخانه‌های تولید کننده به صورت معمول، این “زمان بازیابی” فلاش های استودیویی را طبق ثانیه بیان می‌کنند. البته فرض بر استفاده از باطری های نو و بدون مشکل است.

برای خرید فلاش های خارجی دوربین و دیگر تجهیزات عکاسی‌ می‌توانید به نمایندگی کانن مراجعه کنید.

بند آخر

در این مقاله راجع به فاکتور های خرید فلاش دوربین پرداختیم و فلاش های داخلی و خارجی را با هم مقایسه کردیم. افزایش اطلاعات در این زمینه و کسب تجربه به دنبال آن، سبب پیشرفت سطح شما در حرفه عکاسی شده و می‌توانید عکس های بهتر و با کیفیت‌تری ثبت کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره های درج شده در سایت نمایندگی کانن تماس بگیرید. کارشناسان ما همواه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان و کاربران گرامی هستند. لازم به ذکر است در این نمایندگی محصولات برند های معتبر دیگر همچون سامسونگ، سونی، لنوو و … نیز به فروش می‌رسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *